PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Te same prawa konsumenta w całej UE

  • Autor: PAP
  • 10 paź 2014 13:59

- Ustawa o prawach konsumenta będzie bardzo podobna we wszystkich krajach UE - mówi PAP członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej (IGE) Grzegorz Wójcik. Jak podkreśla, dzięki temu robiąc zakupy, będziemy traktowani tak samo w całej UE.

REKLAMA

Wójcik: robiąc zakupy, będziemy mieli te same prawa w całej UE
Treść wiadomości 10.10. Warszawa (PAP/PAP Legislacja)

"Z perspektywy makroekonomicznej to dobra ustawa, bo w każdym kraju unijnym będzie obowiązywać praktycznie w 99 proc. Ustawa ma różne opcje regulacyjne w różnych krajach, ale będzie bardzo podobna. To oznacza, że niezależnie czy będziemy kupować w Polsce, Czechach, Bułgarii czy w Niemczech możemy spodziewać się tego samego. To jest absolutnie największy plus" - zaznaczył Wójcik.

Członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej (IGE) zwrócił uwagę na największą - jego zdaniem - zmianę w ustawie, zauważalną dla konsumentów. Od 25 grudnia umowy zawierane przez telefon będą nieważne do momentu, kiedy konsument nie potwierdzi jej na trwałym nośniku, czyli np. na papierze lub mailem, w którym znajdzie się załącznik do umowy - tłumaczył.

Jak mówił, w praktyce oznacza to tyle, że po zawarciu umowy na telefon, w wersji papierowej czy elektronicznej, musi jej treść dotrzeć do konsumenta, a on musi to potwierdzić. "Jeśli będziemy mieli do czynienia z papierem, to rzadko będzie się to odbywało tego samego dnia. W praktyce wejście takiej umowy w życie może zostać opóźnione o co najmniej dwa dni. Jeżeli dokument będzie w wersji elektronicznej, to oczywiście nie będzie problemu" - wyjaśnił.

Wójcik zauważył, że przedsiębiorcy będą mieli dużo obowiązków informacyjnych wobec klientów. "Spowodują one, że praktycznie wszystkie serwisy zmienią swój wygląd. Będą bardziej przejrzyste pod kątem informacyjnym dla osób, które dokonują zakupów (w sieci - PAP)" - zaznaczył.

"Trochę się boimy o to, czy wszyscy sobie z tym poradzą i zdążą do 25 grudnia" - dodał.

Według Wójcika wiele zapisów ustawy oznacza dla przedsiębiorców dodatkowe koszty. "Chociażby samo dostosowanie się do przepisów. To nie jest tylko i wyłącznie kwestia tego, że coś zmienimy na stronie (internetowej - PAP). To jest w wielu kwestiach zmiana wewnętrznego procesu, w jaki sposób postępuje się z klientem. To jest duża zmiana w organizacji" - ocenił.

Członek zarządu IGE odniósł się ponadto do zmian dotyczących samego procesu zwrotu towarów. "Dobra zmiana dla przedsiębiorców polega na tym, że będzie można pomniejszyć wartość towaru, jeśli on zostanie zwrócony w sposób nienależyty, tzn. będzie uszkodzony. Ale z kolei to też będzie rodziło trudności po stronie potencjalnych sporów co do tego, w jaki sposób oszacować wartość takiej szkody" - zauważył.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.