PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ustawa o SSE pod lupą rządu

  • Autor: PAP
  • 24 mar 2014 11:28

We wtorek rząd omawiać będzie propozycje dotyczące m.in. zezwoleń na działanie w specjalnej strefie ekonomicznej (SSE), czy zwrotu pomocy publicznej otrzymanej przez firmy działające w SSE. Rozwiązania takie przewidują założenia zmian do ustawy o SSE.

REKLAMA

Przygotowany przez resort gospodarki projekt założeń wymienia m.in. przesłanki wygaszania zezwolenia na działanie w strefie na wniosek przedsiębiorcy. Firma mogłaby wystąpić o to np. w sytuacji, gdy przed dniem złożenia wniosku nie korzystała z ulgi w podatku dochodowym w oparciu o zezwolenie. Przewidziano też możliwość cofnięcia zezwolenia na wniosek przedsiębiorstwa, które skorzystało już z ulgi podatkowej, ale nie jest w stanie spełnić warunków zezwolenia.

Projekt wprowadza regulacje dotyczące zwrotu pomocy publicznej otrzymanej przez firmy działające w SSE. Obecnie nie ma procedury zwrotu podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia podatkowego a także procedury płatności odsetek. Wskazano, że cofnięcie zezwolenia będzie wiązało się z obowiązkiem zwrotu pomocy publicznej. Do czasu zwrotu pomocy przedsiębiorcy nie mogłoby być udzielone nowe zezwolenie.

Zwrotowi ma podlegać w przypadku cofnięcia zezwolenia pomoc publiczna, którą stanowił niezapłacony podatek, wraz z odsetkami w wysokości jak dla zaległości podatkowych. Roszczenia związane ze zwrotem pomocy będą przedawniać się z upływem 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym przedsiębiorca skorzystał z pomocy publicznej.

Resort gospodarki zaproponował w projekcie wprowadzenie regulacji dotyczącej przechowywania dokumentacji związanej z udzieleniem zwolnień podatkowych w SSE. Obecnie kwestie te nie są uregulowane. Przedsiębiorcy korzystający z takiej pomocy mają prowadzić księgi podatkowe. Ponadto muszą przechowywać księgi i związane z ich prowadzeniem dokumenty do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń związanych ze zwrotem pomocy, czyli przez 10 lat.

"Niezależnie od powyższych obowiązków przedsiębiorcy korzystający z pomocy z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy przechowują dokumenty związane z poborem podatku w zakresie wykonywania obowiązków płatnika do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń związanych ze zwrotem pomocy publicznej" - napisano w projekcie.

Regulacje te nie będą dotyczyć firm, które skorzystały ze zwolnienia podatkowego, ale wobec których upłynął już 5 letni okres dotyczący przechowywania dokumentów określony w Ordynacji podatkowej.

  • 1
  • 2

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA