PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ustawa o SSE pod lupą rządu

  • Autor: PAP
  • 24 mar 2014 11:28

We wtorek rząd omawiać będzie propozycje dotyczące m.in. zezwoleń na działanie w specjalnej strefie ekonomicznej (SSE), czy zwrotu pomocy publicznej otrzymanej przez firmy działające w SSE. Rozwiązania takie przewidują założenia zmian do ustawy o SSE.

REKLAMA

Przygotowany przez resort gospodarki projekt założeń wymienia m.in. przesłanki wygaszania zezwolenia na działanie w strefie na wniosek przedsiębiorcy. Firma mogłaby wystąpić o to np. w sytuacji, gdy przed dniem złożenia wniosku nie korzystała z ulgi w podatku dochodowym w oparciu o zezwolenie. Przewidziano też możliwość cofnięcia zezwolenia na wniosek przedsiębiorstwa, które skorzystało już z ulgi podatkowej, ale nie jest w stanie spełnić warunków zezwolenia.

Projekt wprowadza regulacje dotyczące zwrotu pomocy publicznej otrzymanej przez firmy działające w SSE. Obecnie nie ma procedury zwrotu podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia podatkowego a także procedury płatności odsetek. Wskazano, że cofnięcie zezwolenia będzie wiązało się z obowiązkiem zwrotu pomocy publicznej. Do czasu zwrotu pomocy przedsiębiorcy nie mogłoby być udzielone nowe zezwolenie.

Zwrotowi ma podlegać w przypadku cofnięcia zezwolenia pomoc publiczna, którą stanowił niezapłacony podatek, wraz z odsetkami w wysokości jak dla zaległości podatkowych. Roszczenia związane ze zwrotem pomocy będą przedawniać się z upływem 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym przedsiębiorca skorzystał z pomocy publicznej.

Resort gospodarki zaproponował w projekcie wprowadzenie regulacji dotyczącej przechowywania dokumentacji związanej z udzieleniem zwolnień podatkowych w SSE. Obecnie kwestie te nie są uregulowane. Przedsiębiorcy korzystający z takiej pomocy mają prowadzić księgi podatkowe. Ponadto muszą przechowywać księgi i związane z ich prowadzeniem dokumenty do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń związanych ze zwrotem pomocy, czyli przez 10 lat.

"Niezależnie od powyższych obowiązków przedsiębiorcy korzystający z pomocy z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy przechowują dokumenty związane z poborem podatku w zakresie wykonywania obowiązków płatnika do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń związanych ze zwrotem pomocy publicznej" - napisano w projekcie.

Regulacje te nie będą dotyczyć firm, które skorzystały ze zwolnienia podatkowego, ale wobec których upłynął już 5 letni okres dotyczący przechowywania dokumentów określony w Ordynacji podatkowej.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.