PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Zakaz handlu w niedziele doprowadził do likwidacji 20 tys. sklepów. Co dalej?

Zakaz handlu w niedziele doprowadził do likwidacji 20 tys. sklepów. Co dalej?
Fot. Shutterstock
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 07 sty 2019 17:50

Projekt ustawy o zmianie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta budzi kolejne napięcia i obawy, szczególnie wśród małych i średnich przedsiębiorców. Jeden z ważniejszych punktów projektu dotyczy sprzedaży wyrobów tytoniowych. Wątpliwości w tej sprawie rozwiewa sekretarz stanu w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Stanisław Szwed.

Poseł Józef Lassota oraz grupa innych posłów złożyli w Sejmie interpelację ws. szkodliwości dalszego ograniczania handlu w niedziele.

Posłowie piszą w niej m.in.: "projekt ustawy (...) wywołał kolejne napięcia i obawy, szczególnie wśród małych i średnich przedsiębiorców prowadzących sklepy spożywcze. Ta propozycja nowelizacji prowadzi nieuchronnie do likwidacji kolejnych tysięcy sklepów. Jak dotychczas wprowadzenie obecnie obwiązujących przepisów ustawy już doprowadziło do likwidacji ok. 20 tys. sklepów w skali kraju prowadzonych przez małych i średnich przedsiębiorców. Idą za tym zwolnienia z pracy dziesiątków tysięcy dotychczasowych pracowników tych placówek handlowych, nie licząc już strat samych przedsiębiorców i zmniejszenia wpływów do budżetu państwa. Znam bardzo dobrze sytuację tych przedsiębiorców w Krakowie, ale problem jest identyczny w skali całego kraju. Prowadzenie handlu w niedziele to dla tych przedsiębiorców w zasadzie główny, jak nie jedyny, sposób na konkurowanie z wielkimi sieciami takimi jak Lidl, Żabka (które obchodziły zakaz jako placówki pocztowe), Biedronka, czy inne wielkopowierzchniowe zagraniczne sieci sklepów. Z pewnością zwróciła Pani Minister uwagę w jaki sposób, jaką kosztowną reklamą, zagraniczne sieci przekonywały klientów do większych zakupów w soboty w związku z niehandlowymi niedzielami. Mogą sobie na to pozwolić, mają parkingi, wielkie przestrzenie handlowe – czym nie dysponują placówki małe. Obroty wielkich sieci handlowych w związku z niedzielnymi ograniczeniami w handlu wzrosły, a wśród naszych lokalnych polskich małych lub średnich przedsiębiorców obroty znacząco spadły. Rozwiązaniem ratującym naszą sytuację (przynajmniej tych, którzy sprzedają więcej wyrobów tytoniowych od innych wyrobów) były stosowne aktualizacje w rejestrze i wpisy odnoszące się do tytoniu - piszą posłowie.

Więcej na DlaHandlu.pl

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.236.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.