PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Zmiany w przepisach dotyczących m.in. escape roomów

Zmiany w przepisach dotyczących m.in. escape roomów
Fot. shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 11 sty 2019 12:11

Minister SWiA podpisał nowelę rozporządzenia ws. ochrony przeciwpożarowej - poinformował w piątek wydział prasowy MSWiA. Zmiany dotyczą m.in. ewakuacji w obiektach, w których prowadzona jest działalność gospodarcza, w tym, escape roomów.

W środę Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji skierowało do konsultacji międzyresortowych projekt nowelizacji rozporządzenia mającego wzmocnić ochronę przeciwpożarową budynków, w których prowadzi się działalność gospodarczą o charakterze rozrywkowym, m.in. takich, jak escape roomy.

Jak napisano w uzasadnieniu do projektu rozporządzenia jest ono reakcją na pożar, który wybuchł 4 stycznia w lokalu z pomieszczeniem typu escape room w Koszalinie. W pożarze zginęło pięć dziewcząt, a jeden mężczyzna doznał ciężkich poparzeń.

Zgodnie z nowymi przepisami "właściciel, zarządca, użytkownik lub inny faktycznie władający obiektem budowlanym (...), w którym prowadzona jest działalność o charakterze rozrywkowym, polegająca na organizowaniu gier lub zabaw, w trakcie których ich uczestnicy uwalniają się z zamkniętej przestrzeni lub w inny sposób ograniczona jest możliwość przemieszczania się tych uczestników, wskutek czego ograniczona jest możliwość ich ewakuacji, powinien przed rozpoczęciem takiej działalności, oraz co najmniej raz na dwa lata, przeprowadzać praktyczne sprawdzenie organizacji ewakuacji ludzi w miejsce bezpieczne, na zewnątrz obiektu budowlanego lub do sąsiedniej strefy pożarowej, a także sprawdzenie spełnienia wymagań ochrony przeciwpożarowej".

Sprawdzenie, czy spełnione zostały wymagania ochrony przeciwpożarowej, musi być wykonywane z udziałem rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, osób mających tytuł zawodowy inżynier pożarnictwa lub mających ukończone studia wyższe w zakresie inżynierii bezpieczeństwa, w specjalności inżynieria bezpieczeństwa pożarowego. Ponadto "właściciel, zarządca, użytkownik lub inny faktycznie władający obiektem budowlanym lub jego częścią powiadamia właściwego miejscowo komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej o terminie przeprowadzenia czynności, o których mowa w ust. 1, nie później niż na 7 dni przed ich przeprowadzeniem".

Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.88.161.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.