PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Aglomeracja warszawska nie jest nasycona powierzchnią handlową

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 maj 2012 17:40

Aglomeracja warszawska nie jest nasycona powierzchnią handlową - ustępuje pod tym względem takim miastom, jak Wrocław, Poznań, Trójmiasto, Łódź, Kraków czy nawet Szczecin - wynika z raportu Jones Lang LaSalle "Warszawski Rynek Nieruchomości,1 kw. 2012 r."

REKLAMA

Aglomeracja warszawska to największy w kraju rynek pod względem podaży powierzchni nowoczesnych centrów handlowych (ponad 1 mln mkw.), a także zamożności mieszkańców. Biorąc pod uwagę poziom nasycenia powierzchnią handlową na 1 000 mieszkańców, aglomeracja warszawska ustępuje miejsca takim miastom, jak Wrocław, Poznań, Trójmiasto, Łódź, Kraków czy nawet Szczecin. Oznacza to wciąż duży potencjał do budowy centrów handlowych.

Obecnie w Warszawie oraz miastach satelickich stolicy w budowie pozostają cztery projekty handlowe. Dwa z nich, Galeria Brwinów (6,2 tys. mkw.) w Brwinowie oraz Auchan (33,6 tys. mkw.) w Łomiankach, otworzą się jeszcze w tym roku.

W 2013 r. do użytkowania oddane zostaną: kompleks biurowo-handlowy Plac Unii (16,2 tys. mkw. powierzchni handlowej) oraz trzecie w Warszawie centrum wyprzedażowe Factory Annopol (20 tys. mkw.).

Istotnym wydarzeniem minionego kwartału było rozpoczęcie procesu rekomercjalizacji centrum Złote Tarasy, w którym w bieżącym roku wygasają 5-letnie umowy najmu. Wśród najemców kompleksu pojawiło się już wiele nowych marek, takich jak np. Jack Wolfskin, Swiss Café & Chocolate by Lindt, Zara Home, Marc O'Polo, a także dwie debiutujące na polskim rynku sieci: obuwnicza marka Melissa Pop Up Shop z Brazylii oraz brytyjski Games Workshop. Wkrótce swój salon otworzy tam również Victoria's Secret.

Wzbogacona została także oferta handlowa Blue City, gdzie na początku marca firma F&F otworzyła swój pierwszy sklep w Polsce. Do grona najemców centrum dołączyli także portugalski Parfois, Dance Store by Egurrola oraz Egurrola Cafe. W Galerii Mokotów pojawił się pierwszy Bar Szampański Moët & Chandon, a w Centrum Janki salony sieci KappAhl, Mohito oraz Reporter.

Stopniowo rozwijają się również warszawskie ulice handlowe. Na Krakowskim Przedmieściu zadebiutowała niemiecka marka odzieżowa Wellensteyn, w czerwcu 2012 r. spodziewamy się natomiast otwarcia nowego projektu handlowego Mysia3 z pierwszym sklepem marki COS (Collection of Style) - nowego konceptu sieci H&M.

W obliczu wysokiego popytu na lokale w wiodących centrach handlowych poziom pustostanów w Warszawie utrzymuje się na niskim poziomie około 1 proc. Czynsze za lokale o powierzchni około 100 mkw. zlokalizowane w dobrze funkcjonujących centrach handlowych utrzymują się na poziomie 70 - 90 euro/ mkw./ m-c. Jednak z uwagi na proces rekomercjalizacji m.in. Złotych Tarasów należy się spodziewać około 5-proc. wzrostu w ciągu 2012 r. Stawki czynszowe przy głównych ulicach w centrum Warszawy (Nowy Świat, Chmielna, Plac 3 Krzyży, Marszałkowska) są nieco wyższe i wahają się w przedziale 75 - 95 euro/ mkw./ m-c.

Zobacz raport Jones Lang LaSalle - Rynek Powierzchni Handlowych w I kw 2012

Podobał się artykuł? Podziel się!


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA