PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Cyfrowy wyścig firm

  • Autor: PAP
  • 13 paź 2017 08:49

Cyfrowy wyścig firm fot. Pixabay

Transformacja cyfrowa stała się priorytetem dla polskich przedsiębiorstw. 78 proc. firm dostrzega konieczność "identyfikacji obszarów do transformacji cyfrowej", a dla 71 proc. priorytetem jest proces oceny nowych technologii - wynika z badania firmy doradczej PwC.

REKLAMA

Według ekspertów PwC w internet rzeczy inwestuje dziś 60 proc. polskich firm, zaś za trzy lata będzie to 62 proc. przedsiębiorstw. "Na świecie jest to odpowiednio 73 proc.(obecnie) i 63 proc. za trzy lata" - wskazał Michał Kreczmar, dyrektor w zespole transformacji cyfrowej w PwC.

Jednocześnie, jak wynika z badania "Digital IQ. Cyfrowy wyścig firm", 24 proc. polskich przedsiębiorstw uważa za priorytet inwestowanie w robotykę (rozumianą jako automatyzacja powtarzalnych procesów produkcji). Za trzy lata inwestycje w ten rodzaj technologii wschodzącej deklaruje natomiast 44 proc. firm. Zaś w sztuczną inteligencję - 36 proc. (dziś) i 53 proc. (za trzy lata). "Intensywniej rozwijamy te rozwiązania niż świat" - podkreślił Kreczmar.

Jak wyjaśnił, to że Polska przoduje w eksploracji technologii wschodzących wynika m.in z rozwoju polskiej bankowości. "Polska bankowość jest znacznie nowocześniejsza niż zagraniczna. Inne branże dostrzegły to, że można wyprzedzić rynek i dokonać skoku technologicznego przez eksplorację technologii wschodzących" - ocenił.

Jak zauważyła Anna Sieńko, partner w PwC i lider zespołu Digital&Technology, w związku z rozwojem sztucznej inteligencji i robotyki znikną pewne zawody. "Niektóre znikną, ale jednocześnie firmy będą lepiej wykorzystywały kadry, którymi dysponują" - oceniła.

Jako przykład podała centrum obsługi telefonicznej, tzw. call center. "W Polsce już działają takie centra, w których telefony odbierają roboty. Potrafią umówić wizytę lekarską, odebrać reklamację, przyjąć zgłoszenie o awarii" - wyliczyła. Dodała, że mała liczebnie załoga złożona z ludzi "łączy się z klientem" dopiero wówczas, gdy "robot sobie nie radzi".

W ocenie Anny Szczeblewskiej, dyrektor w zespole People&Change w PwC, zanikać będą zawody związane z wykonywaniem rutynowych czynności. "Dlatego też tego typu zadania w pierwszej kolejności będą automatyzowane" - powiedziała.

Przykładem są np. firmy telekomunikacyjne, które odbierają dużą liczbę reklamacji. "Przychodzi pismo reklamacyjne, trzeba podpiąć do tego wszystkie faktury, trzeba podpiąć bilingi, które zostały wysłane, trzeba sprawdzić czy nie było rzeczywiście żadnej awarii. To wszystko może zrobić robot. A człowiek dostaje już tylko gotowy zestaw dokumentów" - wskazała Sieńko. Dodała, że praca przesuwa się wówczas na bardziej zaawansowane obszary.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.