PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Deloitte: Branża modowa najszybciej rozwijającym się sektorem pod względem wzrostu sprzedaży

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 mar 2012 16:44

Deloitte: Branża modowa najszybciej rozwijającym się sektorem pod względem wzrostu sprzedaży

Łączna sprzedaż 250 największych firm na świecie oferujących produkty konsumenckie wzrosła o 8,4 proc. w roku finansowym kończącym się w czerwcu 2011 roku. Największy wzrost sprzedaży odnotowała m.in. branża modowa - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Global Powers of the Consumer Products 2012. Connect the dots".

REKLAMA

Najszybciej rozwijającym się sektorem, pod względem tempa wzrostu sprzedaży w skali globalnej, była branża modowa, której sprzedaż rosła o 14,2 proc. w analizowanym okresie.

Pomimo umiarkowanego zwiększenia sprzedaży na poziomie 6,4 proc. sektor produktów dla domu i kosmetyczny (Personal and Household Products Industry) był jednym z najbardziej zyskownych sektorów, gdyż łączna stopa zysku netto wyniosła 9,8 proc.

Większą dochodowość, na poziomie 10,9 proc. (stopa zysku netto), uzyskała tylko branża produktów spożywczych, napojów i tytoniowa (traktowane jako jeden sektor Food, Drink and Tobacco Sector). Dynamika sprzedaży tej branży była natomiast poniżej średniej dla 250 firm i wyniosła 7,6 proc.

Największe spowolnienie w dynamice sprzedaży odnotowała branża tytoniowa - z poziomu 8,2 proc. w 2009 r., do 3,3 proc. w kolejnym okresie, jednak niezależnie od tego udało jej się utrzymać dużą zyskowność.

W roku finansowym kończącym się w czerwcu 2011 r. ponad 3/4 firm zanotowało wzrost sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej aż 60 proc. z nich doświadczyło spadku. W liczbach bezwzględnych łączna sprzedaż wygenerowana przez 250 badanych firm wyniosła ponad 2,82 biliona USD, oznacza to znaczący wzrost w porównaniu do roku poprzedniego (2,57 biliona USD).

Z raportu Deloitte wynika, że liderem wzrostu sprzedaży była Ameryka Łacińska, gdzie łącznie dla wszystkich branż sprzedaż wzrosła o 22,2 proc. Na drugim miejscu znalazła się Ameryka Północna, z wynikiem na poziomie 10,9 proc.

- W 2012 r. wiele firm będzie nadal szukać możliwości rozwoju w skali globalnej i modyfikować model działalności, aby pozyskać nowych klientów i sprzedawców. Jednocześnie przedstawiciele firm będą poszukiwać skutecznych sposobów eliminacji niepewności. Rozwój napędzać będą nadal rynki wschodzące dzięki powiększaniu się klasy średniej i rosnącemu popytowi. W tych czasach szczególne znaczenie ma umiejętność integracji i wykorzystania wiedzy o klientach. Firmy, które umieją to zrobić, wypracują trwałe więzi z konsumentami i dystrybutorami, a co za tym idzie - wygrają udziały w rynku - mówi Dariusz Kraszewski, partner zarządzający Działem Konsultingu Deloitte.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA