PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Deloitte: Branża modowa najszybciej rozwijającym się sektorem pod względem wzrostu sprzedaży

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 mar 2012 16:44

Deloitte: Branża modowa najszybciej rozwijającym się sektorem pod względem wzrostu sprzedaży

Łączna sprzedaż 250 największych firm na świecie oferujących produkty konsumenckie wzrosła o 8,4 proc. w roku finansowym kończącym się w czerwcu 2011 roku. Największy wzrost sprzedaży odnotowała m.in. branża modowa - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Global Powers of the Consumer Products 2012. Connect the dots".

REKLAMA

Najszybciej rozwijającym się sektorem, pod względem tempa wzrostu sprzedaży w skali globalnej, była branża modowa, której sprzedaż rosła o 14,2 proc. w analizowanym okresie.

Pomimo umiarkowanego zwiększenia sprzedaży na poziomie 6,4 proc. sektor produktów dla domu i kosmetyczny (Personal and Household Products Industry) był jednym z najbardziej zyskownych sektorów, gdyż łączna stopa zysku netto wyniosła 9,8 proc.

Większą dochodowość, na poziomie 10,9 proc. (stopa zysku netto), uzyskała tylko branża produktów spożywczych, napojów i tytoniowa (traktowane jako jeden sektor Food, Drink and Tobacco Sector). Dynamika sprzedaży tej branży była natomiast poniżej średniej dla 250 firm i wyniosła 7,6 proc.

Największe spowolnienie w dynamice sprzedaży odnotowała branża tytoniowa - z poziomu 8,2 proc. w 2009 r., do 3,3 proc. w kolejnym okresie, jednak niezależnie od tego udało jej się utrzymać dużą zyskowność.

W roku finansowym kończącym się w czerwcu 2011 r. ponad 3/4 firm zanotowało wzrost sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej aż 60 proc. z nich doświadczyło spadku. W liczbach bezwzględnych łączna sprzedaż wygenerowana przez 250 badanych firm wyniosła ponad 2,82 biliona USD, oznacza to znaczący wzrost w porównaniu do roku poprzedniego (2,57 biliona USD).

Z raportu Deloitte wynika, że liderem wzrostu sprzedaży była Ameryka Łacińska, gdzie łącznie dla wszystkich branż sprzedaż wzrosła o 22,2 proc. Na drugim miejscu znalazła się Ameryka Północna, z wynikiem na poziomie 10,9 proc.

- W 2012 r. wiele firm będzie nadal szukać możliwości rozwoju w skali globalnej i modyfikować model działalności, aby pozyskać nowych klientów i sprzedawców. Jednocześnie przedstawiciele firm będą poszukiwać skutecznych sposobów eliminacji niepewności. Rozwój napędzać będą nadal rynki wschodzące dzięki powiększaniu się klasy średniej i rosnącemu popytowi. W tych czasach szczególne znaczenie ma umiejętność integracji i wykorzystania wiedzy o klientach. Firmy, które umieją to zrobić, wypracują trwałe więzi z konsumentami i dystrybutorami, a co za tym idzie - wygrają udziały w rynku - mówi Dariusz Kraszewski, partner zarządzający Działem Konsultingu Deloitte.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA