PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Deweloperzy odkrywają niewykorzystany potencjał internetu

  • Autor: Propertynews.pl
  • 19 mar 2015 11:40

Tylko 39 proc. deweloperów wykorzystuje w działaniach promocyjnych marketing w wyszukiwarkach, a jedynie 20 proc. posiada stronę czytelną na urządzeniach mobilnych. Choć wiele firm deweloperskich z Trójmiasta ma świadomość konieczności posiadania systemu analitycznego – takiego jak Google Analytics – to aż 41 proc. instalacji charakteryzowało się błędami, które mogą wpływać na poprawność zbieranych danych.

REKLAMA

Statystyczny Polak korzysta z internetu około 5 godzin dziennie coraz częściej wykorzystując urządzenia mobilne. Przez ponad 151 minut korzystamy z telefonu i tabletu, a jedynie przez 132 minuty dziennie wykorzystujemy do tego celu komputer. Biorąc pod uwagę dane, że obecnie 37 proc. ruchu w internecie generują urządzenia mobilne, zaskakującym jest fakt, że jedynie 20 proc. badanych stron deweloperów zapewniało czytelność informacji na urządzeniach mobilnych. Dla ok. 1/3 potencjalnych klientów oznacza to niemożliwość odnalezienia istotnych informacji lub zupełną rezygnację czy gorsze postrzeganie marki. Warto dodać, że czytelność strony internetowej na smartfonach i tabletach staje się dzisiaj standardem wymaganym przez wyszukiwarkę Google - wynika z raportu „Działania marketingowe online trójmiejskiej branży deweloperskiej" stworzonego przez DDS Poland.

Dynamiczne dostosowanie treści na stronie
Systemy, takie jak Google Analytics, w podstawowej konfiguracji pozwalają mierzyć ilościowe dane o użytkowniku w odniesieniu do danych demograficznych z pominięciem danych behawioralnych. Żadna ze stron trójmiejskich deweloperów nie personalizuje dynamicznie treści lub nie zachęca w sposób interaktywny do podjęcia konkretnych działań w oparciu o analizę behawioralną użytkowników na stronie. Internauci oczekują indywidualnego podejścia i wzmocnienia przekazu o interesujące ich treści - według badań Janrain & Harris Interactive 74 proc.internautów zaczyna się irytować, kiedy zawartość stron internetowych (np. oferty, promocje) nie ma nic wspólnego z ich zainteresowaniami.

Internet najważniejszym kanałem marketingowym
Kluczem do sukcesu w internecie jest zapewnienie użytkownikowi pozytywnych wrażeń, zachęcenie do go podjęcia konkretnych działań na stronie oraz prowadzenie efektywnych kampanii online.

Wraz ze zwiększająca się świadomością marketingową w przeciągu kilku lat - także w Polsce - najważniejszym kanałem marketingowym będzie internet. W Wielkiej Brytanii już w tym roku ponad 50 proc. wydatków reklamowych zostanie wydanych na media cyfrowe i działania w Internecie. Trend ten dociera również do Polski.

Jak zatem wpłynąć na wzrost świadomości marek i ich obecność w internecie?
- Wiele firm, nie tylko deweloperskich, to prężnie działający na rynku offline silni gracze o dużych tradycjach. Nie można nie dostrzegać ich sukcesów na rynku sprzedaży. Jednak sam rynek ewaluuje, podobnie jak klienci i ich sposoby docierania do informacji. Jeszcze kilka lat temu większość z nas wykorzystywała komputer w celu znalezienia informacji, dziś równie chętnie sięgamy po telefon z dostępem do internetu. Warto zadbać również o mobilną grupę konsumentów. W DDS Poland na co dzień doradzamy i edukujemy firmy w zakresie możliwości, jakie daje internet. Mamy nadzieję, że nasz raport wpłynie na podniesienie poziomu świadomości polskich marek w zakresie wykorzystania potencjału reklamowego w internecie - mówi Leszek Golonka, współwłaściciel DDS Poland.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA