PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Długa droga ulic handlowych do zdobycia popularności - raport Colliers International

  • Autor: propertynews.pl
  • 28 lis 2013 12:01

Ulice handlowe największych polskich miast przegrywają z centrami handlowymi jako najpopularniejszym miejscem robienia zakupów - wynika z badań przeprowadzonych przez Colliers International. Jako główne przyczyny tej sytuacji ankietowani wskazali mało zróżnicowana ofertę, brak niszowych butików i międzynarodowych marek, dostępnych w galeriach handlowych, jak też problemy z dojazdem i brak miejsc parkingowych.

REKLAMA

Od dłuższego czasu sieci jak i najemcy przyglądają się ulicom handlowym. Mimo, że borykają się one z wieloma problemami, które utrudniają proces komercjalizacji, dostrzegają ich atuty: wzmożony ruch pieszych i prestiż lokalizacji. Colliers Intenational przyjrzał się bliżej sytuacji na ulicach handlowych i przeprowadził badania wśród mieszkańców głównych polskich miast, patrząc na tę problematykę ich oczami/przez ich pryzmat.

-Przeprowadzono szereg wywiadów z mieszkańcami największych polskich miast, pytając o doświadczenia zakupowe, preferencje i o ogólne wrażenia związane z funkcjonowaniem ulic handlowych. Wyniki badań pokazują, że ulice handlowe w oczach mieszkańców mają mało zróżnicowaną ofertę. Brak jest na tam międzynarodowych marek, dostępnych w galeriach handlowych , niszowych butików z designerska ofertą. Problemem jest często dojazd i brak miejsc parkingowych -mówi Agnieszka Winkler, starszy analityk w dziale doradztwa i badań rynku, Colliers International.

Kolejnym aspektem na który wskazują badania jest niespójny dobór najemców, brak klimatu atmosfery ulicy handlowej z prawdziwego zdarzenia. Ankietowani wskazywali też czynniki pogodowe zniechęcające często do robienia zakupów w tych lokalizacjach.
Mieszkańcy wskazali jednak, że przy wyborze oferty gastronomicznej preferują lokalizacje centralne. W związku z tym na ulicach handlowych dominuje oferta gastronomiczna, ale również butiki odzieżowe, drogerie, punkty usługowe i instytucje finansowe.

Sytuacja poprawiłaby się, gdyby oferta i klimat ulic uległy poprawie. Ważne są też wspólne , wielopłaszczyznowe działania ze strony najemców, właścicieli budynków, urzędów miast, a przede wszystkim mieszkańców, którzy powinni mieć głos decydujący w sprawie kreowaniu przestrzeni publicznej swojego miasta - tłumaczy Agnieszka Winkler.

Najbardziej perspektywicznym miastem pozostaje Warszawa, dzięki sile nabywczej i różnorodności oferty. - Najpopularniejsze są okolice Placu Trzech Krzyży, dom handlowy przy Mysiej 3, Witkac z salonem Louis Vouitton oraz ulica Mokotowska. z butikami młodych projektantów. Inne lokalizacje w polskich miastach to choćby Poznań z ulicą Paderewskiego. - Przewidujemy że za kilka lat zainteresowanie ulicami handlowymi się zwiększy, bo stopniowo w Polsce wykształca się klasa średnia, która będzie doceniać specyfikę takich zakupów i doświadczeń zakupowych, jak też odpowiednią obsługę klienta - komentuje Agnieszka Winkler.

Raport o ulicach handlowych dostepny jest pod adresem:
http://www.colliers.com/~/media/6A9CF218BEC6491BA67351199747FA99.ashx

 

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA