PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Efektywne biura to wciąż towar deficytowy - raport

  • Autor: propertynews.pl
  • 11 mar 2014 14:28

Efektywne biura to wciąż towar deficytowy - raport

Dla około 65. proc. pracowników biurowych przebadanych przez firmę Mikomax Smart Office wygląd i organizacja miejsca pracy są ważne. Jednak mniej niż co piąty zgadza się ze stwierdzeniem, że jego obecne biuro wspiera go w efektywnym działaniu. Aż 85 proc. pracowników uważa, że miejsce, w którym przebywają, mogłoby lepiej odpowiadać na ich zawodowe potrzeby.

REKLAMA

Standard biurowców w Polsce z roku na rok sukcesywnie się poprawia, zwłaszcza w sektorze usług dla biznesu. Jest jeszcze jednak wiele do zrobienia w zakresie podnoszenia komfortu budynków oraz odpowiedniej aranżacji ich wnętrz, by sprzyjały efektywności pracy. Koniecznością jest także dopasowanie przestrzeni biurowej do nowych wyzwań technologicznych i biznesowych. 

Biuro ważne, ale niedoceniane

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Mikomax Smart Office pod koniec 2013 roku wśród pracowników firm realizujących usługi dla biznesu w Polsce, organizacja i wygląd biura są uznawane za ważne przez 59 proc. osób w wieku 26-35 lat i przez 67 proc. pracowników w wieku od 36 do 45 lat. Tymczasem tylko kilkanaście procent potwierdza, że ich miejsce pracy wspiera ich w wykonywaniu codziennych zadań.

- Jedynie 15-16 proc. pracowników przebadanych przez Mikomax Smart Office wskazuje, że ich biuro sprzyja efektywności. Jedynie co trzeci przyznaje, że stwarza ono przyjemne środowisko pracy - mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor Marki Mikomax Smart Office. - To dopiero pierwszy poziom planowanych na szerszą skalę badań, ale ich wyniki już na tym etapie są zaskakujące - dodaje.

Raport wskazuje jak wielkie mogą być potrzeby w zakresie poprawy komfortu i efektywności biur w Polsce. Centra usług, których dotyczyła analiza Mikomax Smart Office, są zazwyczaj najemcami wysokiej klasy powierzchni biurowych w nowoczesnych budynkach. Jeśli mimo to w ich siedzibach istnieje jeszcze ogromne pole do poprawy, można spodziewać się jak wiele trzeba zrobić, by unowocześnić przestrzenie biurowe w skali całego kraju.

- Firmy z sektora nowoczesnych usług biznesowych są nastawione na ciągłą poprawę efektywności swoich działań. Badanie Mikomax Smart Office pokazuje, że obszarem, który może być źródłem wielu korzyści dla centrów usług są inwestycje w najwyższej jakości środowisko pracy. Sektor może stać się innowatorem i promotorem pozytywnych zmian dla całego polskiego rynku biurowego- komentuje Paweł Panczyj, dyrektor zarządzający ABSL.

Nowe wyzwania w biurze

Wyniki badań Mikomax Smart Office potwierdzają, że odpowiedni wybór biurowca oraz zaplanowanie komfortowych rozwiązań w jego wnętrzu to ogromne wyzwanie dla osób zarządzających przestrzenią biurową i jakością wyposażenia.

  • 1
  • 2
  • Miodek 2014-03-11 15:06:01
    "wyposarzenia" ktoś zapomniał o słowniku ortograficznym

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.