PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

JLLS i GfK Polonia: Polacy regularnie korzystają z dwóch, a nawet czterech centrów handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 07 lip 2011 08:39

JLLS i GfK Polonia: Polacy regularnie korzystają z dwóch, a nawet czterech centrów handlowych

Firma GfK Polonia podjęła wyzwanie stworzenia obrazu klienta centrów handlowych. Według wyników badania, Polacy lubią zakupy w centrach handlowych. Często korzystają regularnie z 2, a nawet 3 czy 4 obiektów handlowych. Badania te zostały przedstawione w raporcie Jones Lang LaSalle i GfK Polonia "Pieniądze szczęścia nie dają - dopiero zakupy".

REKLAMA

Blisko połowa badanych osób wybiera się do centrów handlowych w celu konkretnych zakupów, ale aż jedna trzecia przychodzi tu bez wyraźnie zaplanowanego celu zakupowego. Polscy klienci szukają nowości. „Buszowanie" po centrach handlowych w poszukiwaniu nowości to forma spędzania czasu wolnego.

Polacy, robiący zakupy w centrach handlowych, mają swoje ulubione marki sklepów odzieżowych i obuwniczych. Są wśród nich przede wszystkim największe, a więc najbardziej dostępne dla szerokiego grona nabywców sieci, takie jak: H&M, Reserved czy Zara oraz Adidas, Ryłko, Nike i Ecco w kategorii obuwia - czytamy w raporcie.

Mieszkańcy największych miast (powyżej 300 tys. mieszkańców) oraz miast średniej wielkości (100 tys. - 300 tys.) różnią się w swoich preferencjach dotyczących marek. Jednakże kryteria decydujące o tym, że dana sieć detaliczna staje się ulubiona, są wspólne dla wszystkich. Najważniejsze to zawsze: jakość produktów, szeroki wybór, aktualność oferty pod kątem trendów modowych i w końcu atrakcyjna cena.

Jak czytamy w raporcie, Polacy postrzegają modę, jakość i atrakcyjność oferty przez pryzmat marek, które zbudowały szeroką sieć dystrybucji. To właśnie te „ulubione marki" kształtują gusta i oczekiwania polskich nabywców.

- Wydaje się, że polski rynek oraz jego coraz bardziej świadomi i doceniający produkty markowe konsumenci są gotowi na przyjęcie nowych sieciowych graczy z branży mody. Polacy podróżują za granicę, robią tam zakupy i czekają na pojawienie się w Polsce globalnych sieci jeszcze tu nieobecnych. Przy dobrze zaplanowanej strategii marketingowej, nowe marki mają dobrze przygotowany grunt i olbrzymie szanse na sukces. Polacy są z natury społeczeństwem otwartym na nowości i nadal spragnionym produktów cechujących się dobrą relacją jakości do ceny. Dobrej jakości marki ze średniej półki, które zdecydują się na Polskę nie powinny mieć w pozyskaniu grona klientów trudnego zadania - komentuje Magdalena Zimna z GfK Polonia.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA