PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Konsument przyszłości - raport CBRE

  • Autor: propertynews.pl
  • 14 lis 2013 15:26

Mimo, że w przyszłości konsumenci będą swobodnie korzystali z zaawansowanych technologii, nadal będą regularnie odwiedzali sklepy, zarówno w centrach handlowych, jak i lokalne sklepy spożywcze oraz butiki - wynika z badań przeprowadzonych przez CBRE. Firma przebadała 10.000 konsumentów w 10. krajach Europy w ramach dorocznej ankiety How We Shop (Jak kupujemy).

REKLAMA

Od centrów handlowych klienci będą oczekiwali nie tylko okazji do zrobienia zakupów, lecz także „doświadczeń zakupowych" (shopping experience), na które składa się możliwość pójścia do kina czy do restauracji, poćwiczenia na siłowni czy nawet jazdy na gokartach lub potańczenia.  

86 proc. ankietowanych w wieku 16-24 lat jest zdania, że realne sklepy są niezbędnym etapem w procesie zakupów online. Ta grupa wiekowa, nazywana czasami „digital natives" (ludzie epoki cyfrowej) jest o wiele bardziej obeznana z technologią niż starsze pokolenia. Pasuje do nich także określenie „smart shoppers" - korzystają z blogów i mediów społecznościowych, aby wyszukać opinie o produktach oraz poszukują przez internet najniższych cen. Wyniki badania pokazują także, że ludzie w wieku 16-24 lat kupują najwięcej i to we wszystkich kategoriach - przez internet, w centrach handlowych oraz lokalnych sklepach.

- Konsumenci coraz częściej używają urządzeń mobilnych do uzyskania dostępu do kodów rabatowych, dzielą się swoimi opiniami na temat produktów za pośrednictwem mediów społecznościowych, a także porównują ceny. Czasami nawet zamawiają towary online w trakcie wizyty w centrum handlowym. Mimo, że jak dotychczas takie zachowania popularne są przede wszystkim wśród młodszych konsumentów, którzy są coraz bardziej wymagający i oczekują wysokiej jakości, ale nie chcą przepłacać, to ich zwyczaje zakupowe wyznaczają trendy i pokazują przyszłość handlu - mówi Magdalena Frątczak, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych w CBRE.

Robienie zakupów w najbliższej okolicy jest także wyraźnym trendem w grupie 16-24-latków, którzy kupują odzież i obuwie w swoim sąsiedztwie aż 19 razy w roku. Klienci o niższych dochodach z różnych grup wiekowych planują w przyszłości rzadziej korzystać z samochodów, co przyczyni się do zwiększania popularności zakupów robionych w najbliższym sąsiedztwie. W odróżnieniu od zakupów odzieżowych, wiek nie koreluje w żaden sposób ze sposobem, w jaki ludzie robią zakupy spożywcze - tutaj od zawsze dominują zakupy w lokalnych sklepach. Różnice występują natomiast, gdy porównuje się częstotliwość zakupów online w różnych krajach. Niemcy i Anglicy kupują w sieci najczęściej, odpowiednio 29 i 24 razy w roku, podczas gdy w Polsce i w Rosji jest to odpowiednio tylko 2 i 1 razy w roku.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA