PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Lepszy klimat dla rozwoju ulic handlowych w Polsce

  • Autor: propertynews.pl
  • 14 maj 2014 12:26

Lepszy klimat dla rozwoju ulic handlowych w Polsce

Polscy konsumenci są bardziej skłonni do zakupów przy ulicach handlowych, a ich preferencje zmieniły się podczas ostatnich kilku lat. To wnioski z najnowszego raportu przygotowanego przez ekspertów CBRE, dotyczącego warszawskich i krakowskich ulic handlowych - Warsaw and Kraków High Street Report.

REKLAMA

- Zachowania zakupowe związane ze spędzaniem wolnego czasu podlegają zmianom. Obecnie, wiele ulic przy których zlokalizowane są kawiarnie, restauracje, nowe puby i kluby przyciąga nie tylko turystów, ale także coraz więcej mieszkańców. Polscy klienci poszukują nowych doświadczeń ‘zakupowych' i nowych, wyjątkowych marek, które nie są obecne w centrach handlowych. - powiedziała Katarzyna Urbaszek, Retail Property Negotiator w CBRE, jedna z autorek raportu.

CBRE zbadało najbardziej popularne ulice handlowe Warszawy w tym Chmielną, Nowy Świat, Plac Trzech Krzyży, Mokotowską, Plac Zbawiciela i Plac Konstytucji, Marszałkowską i Aleje Jerozolimskie. W Krakowie badanie objęło ulicę Floriańską, Rynek Główny, Szewską i Grodzką.

CBRE wykazało, że sektor ulic handlowych w Warszawie czerpie wyraźne korzyści z deficytu powierzchni w centrach handlowych. Deweloperzy, szukający nowych lokalizacji pod swoje projekty, już dostrzegli potencjał rozwoju rynku ulic handlowych. Także wielu najemców na otwarcie swoich pierwszych sklepów w kraju wybiera właśnie lokalizacje na ulicach handlowych.

Ulice handlowe w Krakowie różnią się od tych w Warszawie, zarówno pod względem skali i charakteru. W Krakowie, który w 2013 r. odwiedziło 9,25 mln. turystów, ulice handlowe skupione są wokół jednej lokalizacji (otaczają Rynek Główny), a turystyka jest uznawana za siłę napędową ich rozwoju.

Jednak proces tworzenia i skutecznego zarządzania dynamicznie zmieniającymi się obszarami miast w celu utworzenia lub wzmocnienia pozycji ulic handlowych jest długi i skomplikowany. Szczególnie w Warszawie istnieje szereg przeszkód i problemów, które mają znaczący wpływ na dalszy rozwój. Najważniejszymi z nich są: brak spójnej strategii zarządzania i rozwoju każdej z ulic,  niejednolita struktura własności, wysokie koszty gruntów i budynków, niewłaściwa organizacja ruchu drogowego i miejsc parkingowych.

Beata Kokeli, Senior Director Działu Powierzchni Handlowych w CBRE, komentuje - Wprawdzie w ciągu ostatnich kilku lat pojawiały się oznaki postępującej poprawy na polskim rynku powierzchni handlowych, to jednak większość miała miejsce w Warszawie lub w kluczowych centrach i obiektach handlowych. W ostatnich latach, na warszawskich ulicach handlowych pojawiły się marki takie jak Salvatore Ferragamo, COS, Hebe, Green Caffe Nero, Tiger czy Louis Vuitton. Każdego roku CBRE odnotowuje około 30 nowych marek wchodzących na polski rynek, spośród których większość decyduje się na debiut w Warszawie. W zależności od strategii danej marki, niektóre lokują swoje sklepy w centrach handlowych, a inne wybierają jedynie lokalizacje przy ulicach handlowych.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA