PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Na Dolnym Śląsku buduje się ponad 61 tys. mkw. nowoczesnej pow. handlowej

  • Autor: Propertynews.pl
  • 14 lip 2011 09:48

Na Dolnym Śląsku buduje się ponad 61 tys. mkw. nowoczesnej pow. handlowej

Na tysiąc mieszkańców Dolnego Śląska przypada obecnie 270 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. To najwyższy wynik w kraju - średnia dla Polski wynosi 191 mkw./ tysiąc mieszkańców. Po oddaniu do użytku obiektów aktualnie budowanych, wskaźnik ten wzrośnie do 291. Pomimo istniejącej obecnie szerokiej oferty rynek wrocławski nadal postrzegany jest jako atrakcyjne miejsce dla nowych projektów handlowych.

REKLAMA

Kryzys finansowy z lat 2008-2009 zweryfikował plany deweloperów oraz sieci handlowych i spowolnił ich ekspansję na Dolnym Śląsku. Obiekty, których budowę wówczas rozpoczęto charakteryzują się dziś wysokimi wskaźnikami powierzchni niewynajętej. Wyjątkiem może być tu Cuprum Arena w Lubinie, która charakteryzuje się niskim współczynnikiem pustostanów i która w świadomości mieszkańców stała się regionalnym centrum handlowym i ważną destynacją handlową, szczególnie w kategorii odzieży i obuwia.

Wraz z budową nowych obiektów i zwiększaniem dostępnej powierzchni handlowej, zwiększyła się dostępność znanych marek wśród mieszkańców Dolnego Śląska. Wrocław wciąż pozostaje najbardziej spenetrowanym rynkiem w regionie - dostępnych jest tam 75 proc. spośród badanych marek obecnych w Polsce. Dostępność znanych marek w pozostałych miastach jest już wyraźnie niższa, co jest skorelowane z wielkością istniejącej tam powierzchni handlowej. W Legnicy wskaźnik ten wynosi 29 proc., w Wałbrzychu 27 proc., w Jeleniej Górze 17 proc., natomiast w Świdnicy i Głogowie jedynie 6 proc. 

Pomimo istniejącej obecnie szerokiej oferty rynek wrocławski nadal postrzegany jest jako atrakcyjne miejsce dla nowych projektów o czym świadczą planowane nowe obiekty z szeroką ofertą handlową, np. Sky Tower czy galeria handlowa planowana na wrocławskich Maślicach. Głównymi gwarantami sukcesu pozostają miedzy innymi: lokalizacja, komunikacja, rodzaj obiektu i odpowiedni najemcy - komentuje Natalia Sobecka, konsultant w dziale powierzchni handlowych Jones Lang LaSalle.

Obecnie na terenie Dolnego Śląska w budowie znajduje się 61,3 tys. mkw. powierzchni najmu w czterech obiektach. Są to rozbudowa Magnolia Park we Wrocławiu, galeria handlowa powstająca w budynku Sky Tower, Galeria Świdnicka oraz Galeria Centrum w Jeleniej Górze. Deweloperzy planują budowę kolejnych obiektów w województwie, jednakże skupią się już raczej na rynkach do tej pory nienasyconych, lub na rozbudowach istniejących już, dobrze funkcjonujących obiektów. Wyjątkiem może być Wrocław, który dzięki swej wielkości i sile nabywczej wciąż jest potencjalnym miejscem dla budowy centrów handlowych.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA