PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Najnowsze trendy w branży MICE - raport Grupy Hotelowej Orbis

  • Autor: propertynews.pl
  • 28 lis 2013 14:57

Najnowsze trendy w branży MICE - raport Grupy Hotelowej Orbis

Oryginalność miejsca, dobra lokalizacja hotelu, jakość usług, personalizacja i elastyczność w kontaktach to najważniejsze cechy oferty poszukiwane przez meeting plannerów - wynika z badań przeprowadzonych przez Grupę Hotelową Orbis. W 2014 roku wydatki na wyjazdy motywacyjne i targi będą rosły.

REKLAMA

Jak pokazują wyniki raportu, wysokość budżetu przeznaczanego na organizację imprez MICE jest w kompetencjach prezesa, CEO i top managementu (42 proc.). Następne osoby w przedsiębiorstwach, które podejmują tego typu decyzje to HR managerowie (20 proc.) i sales managerowie (17 proc.).

Kwoty przeznaczane na noclegi są uzależnione od charakteru zaplanowanego wydarzenia. Na spotkania i eventy przedsiębiorstwa przeznaczają od 200 do 600 zł/os, na imprezy integracyjne i motywacyjne - od 200 do 1 000 zł/os, a na konferencje i wystawy do 400 zł/os. Biorąc pod uwagę wielkość firmy i kwotę przeznaczaną na imprezy MICE na jednego pracownika, najwięcej środków wydają duże firmy (35 proc.) od 300 zł do 15 000 zł. Średnie przedsiębiorstwa (35 proc.) od 300 zł do 700 zł, a firmy małe (25proc.) i mikro (5 proc) od 200 zł do 1 500 zł.

Dla klientów agencji organizującej MICE najbardziej istotne są dogodne warunki finansowe (59 proc.), kontakt bezpośredni (51proc.), szybkość, kompleksowość i elastyczność działania agencji (39 proc.), efekt „wow" (planowane wrażenia grupy docelowej jakie odniosą z imprezy - 35 proc.), dyspozycyjność́ 24/7 i kompetencja osoby przydzielonej do imprezy (31proc.), doświadczenie, rekomendacje, pozytywne referencje, bogate portfolio imprez zrealizowanych przez agencję (28 proc.).

Przy organizacji imprez MICE i wyborze destynacji, jako najważniejsze kryterium respondenci wskazywali lokalizację i komfortowy dojazd (39proc.), pomysł na program i tematykę spotkania (34 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się dostępność dla danej liczby uczestników (27 proc.).
Decyzja o organizacji wydarzenia w konkretnym hotelu jest podyktowana przede wszystkim charakterem imprezy. Jeśli chodzi o spotkania, konferencje i wystawy dla 59 proc. respondentów najbardziej istotna jest lokalizacja. Relację ceny usługi do jakości wskazało 57 proc., bazę noclegową, sale konferencyjne 51 proc., standard hotelu 48 proc., jakość oferty gastronomicznej 47 proc., a przyjazną atmosferę 46proc.

Kluczem do sukcesu jest dostępność, standard, doświadczenie konsumenckie. Aż 61 proc. respondentów ceni najwyżej wyjątkowość oraz oryginalność miejsca z infrastrukturą gwarantującą atrakcje. Dla 55 proc. ankietowanych warunkiem koniecznym są jakościowe usługi dodatkowe. Do istotnych kryteriów należą również elastyczność hotelu, gotowość do współorganizowania aktywności spójnych  z charakterem eventu (33 proc.) oraz szybki transfer z lotniska (32 proc.). Jeśli chodzi o źródła pozyskiwania informacji o hotelach, respondenci polegają na doświadczeniach osób z branży, podróżujących współpracowników (55 proc.) oraz Internecie (24 proc.).

  • 1
  • 2

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.