PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Niska dynamika rynku nie przeszkodzi w rozwoju polskich centrów handlowych - raport

  • Autor: Propertynews.pl
  • 12 wrz 2012 15:34

Niska dynamika rynku nie przeszkodzi w rozwoju polskich centrów handlowych - raport

Polska to dojrzały rynek z szerokim wyborem różnorodnych centrów handlowych we wszystkich dużych miastach. Do posiadania własnych obiektów aspirują także mniejsze miasta - wynika z raportu CBRE.

REKLAMA

- Choć rynek polski był jak dotąd odporny na słabość dotykającą rynki europejskie, widzimy obecnie niższą dynamikę popytu konsumenckiego. Sprzedaż detaliczna w lipcu 2012 r. była co prawda o 6,9% wyższa niż rok wcześniej, ale jeszcze na początku tego roku miała dwucyfrową dynamikę. Popyt ze strony najemców powierzchni handlowych wyraźnie spada, za czym idzie rosnący odsetek wolnych powierzchni. Polski rynek centrów handlowych stanie się wkrótce rynkiem najemcy, a właściciele powierzchni będą musieli aktywnie zabiegać o nowe marki w swoich galeriach" - powiedziała Karina Kreja, dyrektor w Dziale Badań Rynku i Doradztwa w CBRE Polska.

Według opublikowanego właśnie przez CBRE raportu "Lokalizacje handlu detalicznego w Polsce", na koniec pierwszej połowy 2012 r. mieliśmy w kraju łącznie 9,18 mln mkw. powierzchni handlowych w ponad 400 obiektach, wliczając centra handlowe, outlety oraz parki handlowe grupujące średnie i duże sklepy specjalistyczne w ramach jednego kompleksu. Daje to średnio 240 m kw. powierzchni handlowej na 1 000 mieszkańców.

Zasoby powierzchni handlowej systematycznie rosną - w 2011 r. oddano do użytku 650 000 mkw. nowej powierzchni, w 2012 r. oczekuje się ukończenia 620 000 mkw., a w 2013 r. nieco więcej.

Oprócz typowych centrów handlowych, buduje się obecnie wiele centrów typu outlet ze sklepami renomowanych marek oferującymi artykuły po obniżonych cenach. Wśród różnorodnych modeli centrów handlowych są także małe obiekty (poniżej 5 000 mkw. powierzchni), o charakterze lokalnym czy osiedlowym, z supermarketem lub bez.

Podobał się artykuł? Podziel się!


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA