PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowe szlaki transportowe wymagają rozwoju infrastruktury - raport

  • Autor: Propertynews.pl
  • 16 lip 2012 12:25

Nowe szlaki transportowe wymagają rozwoju infrastruktury - raport

Ponad dwie trzecie handlu między Europą a innymi krajami, pod względem wartości transportowanych towarów, odbywa się przez porty europejskie. Wartość ta będzie rosnąć wraz z przewidywanym rozwojem handlu oraz transportu kontenerowego, których tempo rozwoju ma przewyższyć ogólny wzrost gospodarczy.

REKLAMA

Zgodnie z najnowszym raportem Colliers International rozwój handlu i transportu wpłynie na obecny rozkład na logistycznej mapie Europy. Dzięki temu kraje na wschodnim brzegu Morza Śródziemnego staną się częścią kluczowego szlaku logistycznego - przewiduje raport.

Jak mówi Karel Stransky, dyrektor corporate solutions na region EMEA w Colliers International - Nowe szlaki morskie prowadzące z Azji do Europy pociągają za sobą konieczność rozwoju infrastruktury. Nowe rozwiązania zastosowane w portach na Morzu Śródziemnym oraz Adriatyku pozwolą kontenerowcom dostarczyć więcej towarów do Europy Centralnej i Wschodniej poprzez Kanał Sueski. Transport towarów będzie znacznie sprawniejszy niż poprzez Rotterdam czy Hamburg, co pozwoli zaoszczędzić na przewozie 5-7 dni.

- Jest to obszar największego wzrostu. Porty takie jak Koper czy Triest będą miały decydujące znaczenie dla Europy Wschodniej, która zaczyna odgrywać coraz większą rolę w globalnym łańcuchu dostaw. - dodaje Stransky.

Wzrost znaczenia transportu morskiego wiąże się także z trudnościami, jakie stoją przed transportem lotniczym i kolejowym. Np. większość zachodnich lotnisk boryka się z coraz większym natężeniem ruchu, jednak w obliczu sprzeciwu wobec rozrastania się głównych centrów komercyjnych (np. Heathrow) oraz związanych z tym zagrożeń dla środowiska naturalnego nie należy oczekiwać gwałtownego rozwoju transportu lotniczego. Z drugiej jednak strony istnieje pewien potencjał przez krajami Europy Wschodniej, gdzie obecnie notuje się niską aktywność w tym sektorze transportu, przy jednoczesnym wzroście popytu na towary wysokiej jakości.

Główną barierą w przypadku transportu kolejowego jest inny rozstaw szyn pomiędzy krajami europejskimi a np. Rosją. Oprócz tego, pomimo dużych walorów ekologicznych, transport kolejowy jest mało wydajny pod względem ładowności jak i szybkości przewozu towarów.

Więcej o przyszłości europejskich szlaków transportowych w raporcie Colliers.

Podobał się artykuł? Podziel się!


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA