PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska ulubionym celem ekspansji sieci handlowych w regionie

  • Autor: Propertynews.pl
  • 15 lis 2012 11:48

Polska ulubionym celem ekspansji sieci handlowych w regionie

Polska zajęła piąte miejsce pod względem planów ekspansji międzynarodowych sieci handlowych na 2013 r. - wynika z najnowszego raportu CBRE. To najlepszy wynik spośród wszystkich krajów regionu. Zwycięzcą rankingu są Niemcy.

REKLAMA

Jeśli chodzi o inne kraje regionu, najbliżej Polski były Czechy. Zajęły jednak dopiero 10 miejsce. Za naszym państwem są także takie kraje, jak Rosja czy Belgia. Liczbę swoich sklepów na polskim rynku powiększy bowiem aż 22 proc. badanych marek.

CBRE zbadała plany rozwoju 100 wiodących światowych sieci handlowych w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. W 2013 r. 44 proc. sieci handlowych (podobny odsetek jak w roku ubiegłym) planuje otworzyć 10 lub mniej sklepów w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.

Więcej niż w zeszłym roku, bo aż jedna trzecia sieci, planuje otworzyć między 11 a 30 sklepów, co stanowi ambitny, lecz realistyczny poziom ekspansji, biorąc pod uwagę jak trudno jest na wielu rynkach o najwyższej jakości powierzchnie handlowe. 20 proc. międzynarodowych najemców ma plany rozwoju zakrojone na szeroką skalę i w 2013 r. planuje otworzyć ponad 30 sklepów - taki zamiar w ubiegłym roku zadeklarowało 25 proc. z nich - wynika z raportu CBRE.

- Plany ekspansji międzynarodowych sieci handlowych na terenie Polski to dobre wieści dla właścicieli i deweloperów nowoczesnych powierzchni handlowych usytuowanych w galeriach i na ulicach handlowych. Wiele obiektów przechodzi obecnie rozbudowę lub modernizację, będą więc gotowe na przyjęcie nowych najemców. Jednak sieci z coraz większą uwagą dobierają lokalizacje swoich sklepów, woląc nawet latami poszukiwać idealnego miejsca dla nowego salonu, niż otworzyć go w lokalizacji, którą uznają za niedostatecznie dopasowaną do wizerunku ich marki - powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce.

W obliczu wzrostu popularności i znaczenia handlu internetowego, CBRE zapytało też sieci handlowe o plany zwiększenia swojej obecności w tym kanale dystrybucji. Międzynarodowi najemcy aktywnie rozbudowują swoją dostępność na nowych rynkach - 40 proc. z nich chce zwiększyć zasięg geograficzny swoich sklepów internetowych. W ubiegłym roku takie deklaracje składało zaledwie 28 proc. sieci. W planach na 2012 r. sieci skupiały się bardziej na udostępnianiu większej ilości swoich produktów przez internet. Tylko 27 proc. najemców nie deklaruje znaczących planów zwiększenia zdolności transakcyjnej online w 2013 r.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA