PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przyszłość multipleksów znajduje się w centrach handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 17 cze 2013 14:30

Przyszłość multipleksów znajduje się w centrach handlowych

Obecnie już prawie 75 proc. obiektów trzech największych sieci multipleksów w Polsce znajduje się w galeriach handlowych. Masowa modernizacja i rozbudowa już istniejących obiektów to, zdaniem przedstawicieli sieci kinowych, doskonała okazja do poszerzenia oferty obiektu o funkcję rozrywkową.

REKLAMA

Według raportu Jones Lang LaSalle połowa spośród 350 polskich galerii handlowych ma już ponad 10 lat. Obiekty wybudowane kilkanaście lat temu, w pierwszej fazie powstawania nowoczesnego rynku, których schemat operacyjny w dużej mierze jest oparty na działaniu dużego operatora spożywczego, coraz częściej przegrywają rywalizację o klienta z nowymi, wielofunkcyjnymi centrami handlowo-rozrywkowymi. Galeria oparta na dominującym hipermarkecie nie daje już gwarancji sukcesu w coraz bardziej konkurencyjnym i wymagającym otoczeniu.

W grudniu ub.r. Helios otworzył w pełni scyfryzowane, siedmiosalowe kino w rozbudowywanej bydgoskiej Galerii Pomorskiej. Obiekt powstał w 2003 roku.

- Tylko w ubiegłym roku sprzedano w Polsce blisko 38,5 mln biletów do kina. Kinomani to liczna grupa potencjalnych klientów dla całego kompleksu handlowego - przekonuje Tomasz Jagiełło, prezes sieci Helios.

Rynek nowoczesnych powierzchni handlowych w Polsce rozwija się nieprzerwanie niemal od początku przemian ustrojowych w naszym kraju. Według Jones Lang LaSalle, tylko w 2012 r. na polskim rynku do użytku oddane zostało 374 tys. mkw. powierzchni handlowej w 16 nowych galeriach oraz 8 rozbudowach istniejących obiektów. Z kolei w 2013 r. nowa powierzchnia handlowa trafi na rynek w ramach aż 25 nowych projektów. Dodatkowo, 9 obiektów zostanie rozbudowanych.

Coraz większa liczba galerii posiada nie tylko rozbudowaną ofertę handlową, ale także przestrzeń rozrywkową. Wielosalowe kina będzie posiadała aż połowa centrów handlowych, które trafią na rynek w 2013 r. Jednocześnie, wiele z obecnie działających centrów i galerii handlowych ma już ponad 10 lat. Blisko połowa z nich przeszła już różnego rodzaju modernizacje. Są one konieczne w sytuacji, gdy coraz większa liczba klientów wybiera ofertę nowych konkurencyjnych obiektów, budowanych według najnowszych trendów.

- Centra powstające w latach 90-tych czy na początku obecnego stulecia były zazwyczaj budowane wokół hipermarketów, dominujących w ofercie całego kompleksu i przyciągających największą liczbę klientów. Jednak w latach 2002-2012 zdecydowanie wzrósł na polskim rynku udział obiektów o charakterze typowych galerii handlowych (z 50 do 74 proc.). Wielkopowierzchniowy sklep spożywczy nadal zalicza się do grupy kluczowych najemców centrum handlowego. Na znaczeniu zyskała jednak także rozbudowana oferta i dobrze dobrany zestaw najemców z innych kategorii produktowych. Zaliczają się do nich moda, akcesoria modowe czy sport oraz komponenty rozrywkowe i gastronomiczne, gdzie można spotkać się ze znajomymi czy spędzić wolny czas z rodzin - mówi Patrycja Dzikowska, Associate Director w Dziale Badań i Doradztwa Jones Lang LaSalle.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA