PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Smart working? Wszyscy są na tak, ale jak go wdrożyć

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 20 paź 2016 13:17

Smart working? Wszyscy są na tak, ale jak go wdrożyć Zuzanna Mikołajczyk

Pracodawcy i pracownicy są gotowi na bardziej elastyczny sposób pracy – zarówno jeśli chodzi o miejsce jak i godziny, w których wykonywane są obowiązki służbowe. To wnioski płynące z pierwszej części projektu badawczego Smart working guidelines for modern service centers in Poland. Jak jednak w praktyce wdrożyć smart working?

REKLAMA

Uczestnicy projektu badawczego Mikomax Smart Office i ABSL wykazują dużą gotowość do wprowadzenia smart workingu we wszystkich czterech obszarach analizowanych w ankiecie przygotowanej przez firmę doradczą Variazioni. Są to polityka wewnętrzna firmy, przywództwo, technologia i aranżacja przestrzeni biurowej.

 - Ankietowane firmy wykazują wysoki poziom zaufania do pracowników i tendencję do ewaluacji  zespołu przez pryzmat efektów, a nie godzin spędzonych w biurze. Postrzegają też smart working jako ważne narzędzie Employer Brandingowe, które wpływa na poziom satysfakcji i zaangażowania specjalistów. Ale diagnoza bieżącej sytuacji to tylko jeden z elementów projektu. Naszym celem jest stworzenie zestawu narzędzi i praktycznych wskazówek, rodzaju przewodnika dla firm, które chcą zmienić model pracy na bardziej efektywny i dopasowany do różnych generacji pracowników - mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

Jak wynika z badań, obecnie ponad 90 proc. dużych międzynarodowych organizacji oferuje jakąś formę pracy zdalnej. Z kolei około jedna czwarta pracowników UE określana jest mianem cyfrowych nomadów, czyli osób, które dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii mogą wykonywać obowiązki zawodowe z różnych lokalizacji. Trendy te znajdują także odzwierciedlenie w regulacjach prawnych. Na przykład z dniem 1 stycznia b.r. Holandia wprowadziła tzw. Flexible Work Act, czyli przepisy ułatwiające wprowadzenie bardziej elastycznego modelu pracy. A jak sytuacja wygląda w Polsce?

Elastyczne przepisy

Jednym z najważniejszych czynników determinujących wprowadzenie smart workingu w organizacji są kwestie prawne. Pomimo, że samo pojęcie smart working  nie funkcjonuje w polskim prawie pracy, eksperci wskazują, że istniejące przepisy pozwalają na wdrożenie rozwiązań zgodnych z ideą takiego modelu zarządzania.

- Obecnie organizacje mają do dyspozycji szereg rozwiązań, które pozwalają na większą swobodę co do miejsca i czasu pracy, zgodnie ze specyfiką działania danej firmy. Oprócz rozwiązań takich jak telepraca, możliwe jest tzw. okazjonalne świadczenie pracy z domu. Szczegółowe zasady tego ostatniego rozwiązania nie są określone przez Kodeks Pracy, ale może być ono praktykowane w oparciu o wewnętrzne regulacje pracodawcy i za zgodą obu stron – pracodawcy i pracownika. Możliwe jest także świadczenie pracy z innego miejsca niż dom pracownika – wyjaśnia Marek Wiewiórski, Partner Zarządzający w Wiewiórski Law Firm.

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.