PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sytuacja finansowa społeczeństwa kluczowa dla sukcesu sprzedaży internetowej

  • Autor: Propertynews.pl
  • 17 cze 2013 14:46

Sytuacja finansowa społeczeństwa kluczowa dla sukcesu sprzedaży internetowej

Im wyższe zarobki, tym więcej zakupów w sieci - wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska. Zachętą do wydawania pieniędzy przez internet byłyby też niższe koszty dostawy. Mniejsze znaczenie mają natomiast wyższa jakość oraz bezpieczeństwo.

REKLAMA

Jak wynika z raportu, wyższe dochody oraz niższe ceny to główne czynniki, które zachęciłyby klientów do częstszych zakupów online w przyszłości. Aspekty jakościowe, takie jak: bezpieczeństwo czy szybkość dostawy, są z kolei dla nich mało istotne. Zapytani o to, jakie elementy mogłyby wpłynąć na częstotliwość dokonywania zakupów online, ankietowani najczęściej wskazywali na: lepszą sytuację finansową (23 proc.), niższe ceny (20 proc.) oraz niższy koszt dostarczenia zamówionych produktów (19 proc.). Wśród najrzadziej wymienianych bodźców znalazły się natomiast: bezpieczne płatności (3 proc.), wyższa jakość produktów (2 proc.) czy nowoczesne formy płatności (1 proc.).

- Respondenci uzależniają swoje decyzje zakupowe przede wszystkim od dochodów oraz kosztów. Liczy się dla nich finansowy wymiar zachęt związanych z zakupami w sieci - komentuje prof. Grzegorz Mazurek z Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik studiów podyplomowych z handlu elektronicznego. - To pokazuje, jak trudno wyróżniać się spośród konkurencji innymi aspektami niż cena czy szerzej, atrakcyjna finansowo oferta - dodaje Mazurek.

Wojciech Żbikowski, ekspert Gemiusa w obszarze e-handlu, zwraca z kolei uwagę na to, że płeć, wiek i wykształcenie różnicują czynniki zwiększające prawdopodobieństwo częstszych e-zakupów w przyszłości. - Decyzje zakupowe od lepszej sytuacji finansowej uzależniają częściej mężczyźni, osoby w wieku 25-34 lata oraz respondenci z wykształceniem średnim. Niższy koszt dostarczenia produktów jest natomiast szczególnie ważny dla kobiet, badanych w wieku 15-19 lata, a także tych z wykształceniem wyższym. Niższe ceny skłoniłby z kolei częściej mężczyzn, ankietowanych w wieku 35 plus oraz tych z wykształceniem niższym niż średnie - podsumowuje Żbikowski.

Jak pokazują wyniki, 72 proc. respondentów deklaruje, że kiedykolwiek zrobiło zakupy przez internet. Raport został przygotowany w grudniu 2012 roku w oparciu o grupę 1,5 tys. internautów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA