PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Warszawskie ulice handlowe zyskują na znaczeniu - raport

  • Autor: Propertynews.pl
  • 19 kwi 2013 16:33

Warszawskie ulice handlowe zyskują na znaczeniu - raport

Zainteresowanie międzynarodowych sieci, rewitalizacja centrum miasta oraz zmieniające się nawyki zakupowe konsumentów napędzają rozwój ulic handlowych w Warszawie - wynika z raportu Jones Lang LaSalle.

REKLAMA

- Dominacja formatu centrów handlowych, zarówno w Warszawie, jak i w całym kraju, odzwierciedla zwyczaje polskich konsumentów, którzy zwykle preferują zakupy w miejscach zadaszonych, z dobrym dostępem i dużym wyborem marek. Chociaż przyzwyczajenie takie nadal przeważa, to jednak od dłuższego czasu obserwujemy wzrost popularności ulic handlowych wśród mieszkańców miasta, dodatkowo wsparte coraz większą liczbą docierających tam turystów. Nowa rosnąca generacja klientów poszukuje ciekawych sposobów spędzania czasu, odmiennych doświadczeń zakupowych oraz unikalnych miejsc, jakimi z pewnością są ulice handlowe - tłumaczy Patricia Lannoije, Dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa, Jones Lang LaSalle.

W porównaniu z innymi krajami Europy (np. Wielką Brytanią, Włochami, Francją, Hiszpanią, Niemcami, a nawet Czechami i Węgrami), sektor handlu przy głównych ulicach w Polsce jest niejednolity, ale ma duży potencjał rozwoju. W ciągu ostatniej dekady uległ on znaczącej metamorfozie - kilka starszych obiektów zostało przebudowanych (Dom Dochodowy o Trzech Frontach; kilka kamienic wzdłuż Nowego Światu oraz niewielki dom handlowy Mysia3); powstały nowe budynki (Dom Handlowy vitkAc, gdzie mieszczą się światowe marki luksusowe; Holland Park; Chmielna 25 - w budowie). Projekty te znacząco wzmocniły podaż i ofertę powierzchni handlowej przy głównych ulicach i cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony najemców. Handel śródmiejski w stolicy jest rozproszony w centralnym kwartale miasta i obejmuje takie lokalizacje jak: ul. Nowy Świat, ul. Marszałkowska, ul. Chmielna, Plac Trzech Krzyży i okolice oraz ul. Mokotowska.

Władze lokalne również widzą potrzebę i potencjał gospodarczy kryjący się za rewitalizacją centralnych rejonów miasta. Odświeżenie reprezentacyjnych ulic (np. Nowego Światu i Krakowskiego Przedmieścia) przyczynia się do wzrostu ich popularności, nie tylko wśród mieszkańców i turystów, ale także wśród rosnącej grupy marek, które chcą tu prowadzić swoje flagowe sklepy. Kolejny aspekt to ograniczona podaż powierzchni w centrach handlowych, która skłania najemców do szukania innych opcji rozwoju sieci. Rośnie rola głównych ulic handlowych jako alternatywy - dodatkowego kanału sprzedaży, poprawiającego rozpoznawalność i podnoszącego prestiż marki. Wszystkie te czynniki sprzyjają budowie coraz ciekawszej oferty handlowej, rozrywkowej i gastronomicznej przy głównych ulicach Warszawy oraz przykuwają uwagę inwestorów instytucjonalnych.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA