PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wrocław - najbardziej nasycony powierzchnią handlową rynek w Polsce

  • Autor: Propertynews.pl
  • 15 lip 2014 08:05

Wrocław - najbardziej nasycony powierzchnią handlową rynek w Polsce

Wśród ośmiu największych aglomeracji w Polsce Wrocław odznacza się najwyższym nasyceniem powierzchnią handlową wynoszącym 763 mkw. na tysiąc mieszkańców. W aglomeracji funkcjonuje 18 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 590 mkw. GLA (powierzchni najmu brutto) - wynika z raportu Colliers International.

REKLAMA

Współczynnik pustostanów wynosi obecnie 4,5 proc., ale ze względu na trwającą komercjalizację rozbudowywanej Magnolii Park oraz Parku Handlowego Bielany Wrocławskie możliwy jest wzrost tego wskaźnika - czytamy w publikacji firmy Colliers International "Centra handlowe we Wrocławiu I poł. 2014".

Wrocław jest dojrzałym, dobrze rozwiniętym rynkiem. Czynsze za powierzchnie w centrach handlowych we Wrocławiu wynoszą 43-45 EUR/mkw./miesiąc (lokal 100 mkw. na potrzeby mody) - to dwukrotnie mniej niż w Warszawie (90-95 EUR/mkw.) oraz trochę mniej niż w Poznaniu (47-49 EUR/mkw.) i Krakowie (45-47 EUR/mkw.)

- Równowaga na wrocławskim rynku przejawia się między innymi w różnorodności i wielkości obiektów handlowych. Konsumenci mogą robić zakupy zarówno w niewielkich centrach zakupów codziennych jak i w centrach śródmiejskich średniej wielkości oraz olbrzymich podmiejskich kompleksach handlowych - stwierdza Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

Największą ilość sklepów w centrach handlowych posiada sieć salonów prasowych Inmedio oraz operatorzy GSM (Teletorium, Orange, Plus, Play i T-Mobile). Wśród najemców centrów handlowych we Wrocławiu często spotkamy także takie sieci, jak: Reserved i Triumph (moda), CCC i Deichmann (obuwie) oraz Apart i YES (biżuteria i akcesoria) czy Vision Express, Rossmann, Inglot (zdrowie i uroda).

Rynek handlowy aglomeracji wrocławskiej rozwija się systematycznie od połowy lat 90-tych, jednak najciekawsze obiekty handlowe pojawiły się w mieście po roku 2000, w tym Galeria Dominikańska (30 700 mkw. GLA), Pasaż Grunwaldzki (52 000 mkw. GLA) i Magnolia Park (76 900 mkw. GLA). W 2009 roku powstało pierwsze centrum handlowe przy głównej ulicy handlowej miasta - Renoma - w budynku dawnego domu towarowego Wertheim z 1930 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA