PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wzrost sprzedaży detalicznej w sektorze towarów luksusowych i w sektorze dyskontowym

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 maj 2012 16:34

Z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield "Retail MarketView", opublikowanego na targach nieruchomości komercyjnych RECon w Las Vegas, wynika, że na rynkach dojrzałych i wschodzących odnotowano silny wzrost sprzedaży detalicznej zarówno w sektorze towarów luksusowych, jak i sektorze dyskontowym.

REKLAMA

- Wydatki konsumpcyjne mogą silnie wzrosnąć wśród szybko powiększającej się klasy średniej na rynkach wschodzących. Powstaje tam nowe grono klientów - powiedział Glenn Rufrano, prezes i dyrektor generalny Cushman & Wakefield.

Dojrzałe lokalizacje handlowe i miasta z dużymi węzłami komunikacyjnymi nadal odgrywają kluczową rolę, ale najważniejszym czynnikiem wzrostu są rynki wschodzące.

Prognozowany wzrost gospodarczy krajów wschodzących, których PKB może wzrosnąć w bieżącym roku o 6,3 proc. w porównaniu z PKB dojrzałych gospodarek na poziomie 2,1 proc., przyczyni się do dalszej ekspansji klasy średniej i wzrostu konsumpcji prywatnej. Do 2020 r. dochód na osobę na rynkach wschodzących może znacznie wzrosnąć: o 200 proc. w Indiach i 125 proc. w Chinach. Natomiast w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych szacowany wzrost może wynieść 20 proc.

Na rynkach dojrzałych i wschodzących odnotowano silny wzrost sprzedaży detalicznej zarówno w sektorze towarów luksusowych, jak i sektorze dyskontowym, a w przypadku średniego segmentu rynku był on niewielki. W krajach wschodzących szybko rośnie popyt na produkty luksusowe. Natomiast sieci dyskontowe dobrze rozwijają się na dojrzałych rynkach, na których obserwuje się ograniczony wzrost dochodów i zmianę trendów w zakresie wydatków polegającą na zaspokajaniu głównie bieżących potrzeb konsumpcyjnych.

Zakupy internetowe i e-commerce również odgrywają istotną rolę na rynkach wschodzących, na których coraz więcej osób z klasy średniej zaczyna korzystać z nowych technologii. W latach 2011-2016 wzrost w sektorze e-commerce w Indiach może wynieść 57,3 proc. w porównaniu z zaledwie 11,2 proc. na dojrzałym rynku amerykańskim.

- Handlowcy modyfikują strategie i modele działalności operacyjnej na całym świecie. Oferują połączenie zakupów w sklepie z zakupami przez urządzenia mobilne, opracowują kampanie marketingowe z wykorzystaniem wielu narzędzi i kanałów, a także starają się przyciągnąć klientów do tzw. pop-up stores, czyli sklepów otwieranych na krótki okres, czy poprzez portale społecznościowe - dodał Glenn Rufrano.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA