PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wzrost sprzedaży detalicznej w sektorze towarów luksusowych i w sektorze dyskontowym

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 maj 2012 16:34

Z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield "Retail MarketView", opublikowanego na targach nieruchomości komercyjnych RECon w Las Vegas, wynika, że na rynkach dojrzałych i wschodzących odnotowano silny wzrost sprzedaży detalicznej zarówno w sektorze towarów luksusowych, jak i sektorze dyskontowym.

REKLAMA

- Wydatki konsumpcyjne mogą silnie wzrosnąć wśród szybko powiększającej się klasy średniej na rynkach wschodzących. Powstaje tam nowe grono klientów - powiedział Glenn Rufrano, prezes i dyrektor generalny Cushman & Wakefield.

Dojrzałe lokalizacje handlowe i miasta z dużymi węzłami komunikacyjnymi nadal odgrywają kluczową rolę, ale najważniejszym czynnikiem wzrostu są rynki wschodzące.

Prognozowany wzrost gospodarczy krajów wschodzących, których PKB może wzrosnąć w bieżącym roku o 6,3 proc. w porównaniu z PKB dojrzałych gospodarek na poziomie 2,1 proc., przyczyni się do dalszej ekspansji klasy średniej i wzrostu konsumpcji prywatnej. Do 2020 r. dochód na osobę na rynkach wschodzących może znacznie wzrosnąć: o 200 proc. w Indiach i 125 proc. w Chinach. Natomiast w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych szacowany wzrost może wynieść 20 proc.

Na rynkach dojrzałych i wschodzących odnotowano silny wzrost sprzedaży detalicznej zarówno w sektorze towarów luksusowych, jak i sektorze dyskontowym, a w przypadku średniego segmentu rynku był on niewielki. W krajach wschodzących szybko rośnie popyt na produkty luksusowe. Natomiast sieci dyskontowe dobrze rozwijają się na dojrzałych rynkach, na których obserwuje się ograniczony wzrost dochodów i zmianę trendów w zakresie wydatków polegającą na zaspokajaniu głównie bieżących potrzeb konsumpcyjnych.

Zakupy internetowe i e-commerce również odgrywają istotną rolę na rynkach wschodzących, na których coraz więcej osób z klasy średniej zaczyna korzystać z nowych technologii. W latach 2011-2016 wzrost w sektorze e-commerce w Indiach może wynieść 57,3 proc. w porównaniu z zaledwie 11,2 proc. na dojrzałym rynku amerykańskim.

- Handlowcy modyfikują strategie i modele działalności operacyjnej na całym świecie. Oferują połączenie zakupów w sklepie z zakupami przez urządzenia mobilne, opracowują kampanie marketingowe z wykorzystaniem wielu narzędzi i kanałów, a także starają się przyciągnąć klientów do tzw. pop-up stores, czyli sklepów otwieranych na krótki okres, czy poprzez portale społecznościowe - dodał Glenn Rufrano.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA