PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zakupy internetowe kreują popyt na powierzchnie magazynowe - raport

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 gru 2012 17:26

Zakupy internetowe kreują popyt na powierzchnie magazynowe - raport

Wzrost zainteresowania zakupami przez Internet będzie miał bezpośredni, pozytywny wpływ na wzrost popytu na nowoczesne powierzchnie magazynowe w całej Europie - wynika z najnowszego raportu firmy CBRE,

REKLAMA

- Zakupy przez Internet cieszą się obecnie w Europie ogromną popularnością i przewidujemy, że konsumenci będą coraz częściej korzystać z tego typu usług. Jest to jedna z głównych sił napędowych popytu na powierzchnię magazynową w Europie, a wzrost na rynku zakupów on-line jest nowym wyzwaniem i stanowi możliwość dalszego rozwoju dla wielu operatorów logistycznych. I nie chodzi tu tylko o wzrost zapotrzebowania na zwykłą powierzchnię magazynową, ale o rosnący popyt na powierzchnię o wysokiej specyfikacji technicznej, specjalnie zaprojektowaną i wykonaną zgodnie z potrzebami firm logistycznych obsługujących sieci handlowe oferujące usługi on-line. Muszą to być projekty spełniające wysokie wymogi technologiczne i przygotowane do obsługi tego typu skomplikowanych procesów - powiedział Patrick Kurowski, dyrektor działu powierzchni logistycznych i przemysłowych w CBRE.

Tego typu wymogi techniczne oraz położenie większego nacisku na poprawienie jakości i szybkości w dostarczaniu przesyłek będzie wymagało zarówno od firm logistycznych jak i deweloperów powierzchni magazynowych większej elastyczności oraz wysokiej jakości projektów budowanych na obrzeżach głównych miast.

CBRE podkreśla, że obecnie obserwujemy bardzo ciekawą sytuację ‘symbiozy' dwóch sektorów, handlowego i logistycznego w Europie.

Ostatnie badania CBRE uwidoczniły dwa główne trendy: pierwszy to wzrost zainteresowania konsumentów zakupami on-line, drugi to wzrost zainteresowania sieci handlowych tworzeniem sklepów internetowych i handlu poprzez różne kanały dystrybucji. W Europie 40 proc. konsumentów w wieku 16-65 lat robi zakupy przez Internet, a 47 proc. poszukuje produktów w sieci.

Sieci handlowe przewidują, że dynamika procentowego wzrostu liczby konsumentów kupujących w sieci zmieni się z 5 proc. do 10 proc. rocznie na przestrzeni dwóch lat. Podczas, gdy 70 proc. badanych sieci handlowych uważa się głównie za handlowców tradycyjnych, posiadających sieć sklepów, 63% planuje wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji swoich produktów w ciągu najbliższych 2 lat.

Dostępność Internetu w Europie wzrosła o 400 proc. od roku 2000, a przewiduje się, że zakupy on-line odnotują wzrost na poziomie 12-15 proc. rocznie przez najbliższe 5 lat.

- Oczekujemy znacznego wzrostu zainteresowania powierzchniami magazynowymi. Wzrośnie popyt na powierzchnię w dużych, strategicznych centrach dystrybucyjnych, jak również w mniejszych projektach zlokalizowanych na obrzeżach głównych ośrodków miejskich - dodał Patrick Kurowski.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA