PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pedro Pereira da Silva za sterami Biedronki

  • www.portalspozywczy.pl
  • 14 maj 2014 11:05

Pedro Pereira da Silva za sterami Biedronki

Po czterech latach przerwy Pedro Pereira da Silva wraca do bezpośredniego nadzorowania działalności sieci Biedronka - dowiedział się serwis portalspozywczy.pl. Tomasz Suchański, dotychczasowy szef największego dyskontera w kraju, trafi do portugalskiej centrali Jeronimo Martins, gdzie obejmie funkcję wicedyrektora ds. finansowych Grupy Jeronimo Martins.

REKLAMA

Pedro Pereira da Silva, będzie łączył obowiązki zarządzającego Biedronką z funkcją dyrektora operacyjnego Grupy Jeronimo Martins. Pozostaje również w roli country managera nadzorującego całą działalność Grupy w Polsce.

Pedro Pereira da Silva, będzie łączył obowiązki zarządzającego Biedronką ze sprawowaną od 2010 roku funkcją dyrektora operacyjnego (Chief Operations Officer) Grupy Jeronimo Martins. Pozostaje również w roli country managera nadzorującego całą działalność Grupy w Polsce, w tym rozwijaną od pewnego czasu sieć sklepów Hebe.

Przedstawiciele spółki nie chcą komentować zmiany na stanowisku szefa największej sieci handlowej w Polsce. W komentarzu dla serwisu portalspozywczy.pl podkreślają, że "jest to wewnętrzna decyzja Grupy Jeronimo Martins, a zmiany na stanowiskach czołowego kierownictwa Grupy zawsze wynikają z długofalowej wizji i strategii, i są zgodne z potrzebami i warunkami działalności spółki".

W trakcie poprzedniej - zakończonej w 2010 r. - dziesięcioletniej kadencji Pedro Pereira da Silvy na stanowisku dyrektora generalnego Biedronki, sieć stała się liderem polskiego handlu detalicznego, a jej udziały w sprzedaży całej grupy przekroczyły 50 proc., obecnie jest to już prawie 67 proc.
Tomasz Suchański został powołany na stanowisko dyrektora generalnego Biedronki w 2010 r. W trakcie jego czteroletniej kadencji sieć urosła z ok. 1600 sklepów do 2400 placówek, a sprzedaż sklepów Biedronka niemal podwoiła się, sięgając 32,9 mld zł (w 2009 r. było to 16,8 mld zł).

Przypomnijmy, że polska spółka grupy Jeronimo Martins jest obecnie na ostatnim etapie realizacji ambitnego planu rozwoju w kraju. Strategia inwestycyjna Biedronki w Polsce zakłada, że do końca 2015 r. ma działać w kraju 3000 sklepów pod tym szyldem. Obecnie sieć ma w Polsce 2,4 tys. sklepów. W ciągu dwóch kolejnych lat musi więc uruchomić 600 kolejnych placówek. W 2014 r. sieć chce otworzyć 300 sklepów, a także trzy nowe centra logistyczne. Przypomnijmy, że w 2013 r. wydała na inwestycje w Polsce 1,7 mld zł, co stanowiło 74 proc. budżetu inwestycyjnego całej grupy Jeronimo Martins. Plan na 2014 r. zakłada zainwestowanie w naszym kraju 2,1 mld zł.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA