PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dostawy zakupów internetowych przez drony? To możliwe w całkiem nieodległej perspektywie

  • Autor: propertynews.pl
  • 02 lip 2018 17:36

Dostawy zakupów internetowych przez drony? To możliwe w całkiem nieodległej perspektywie Fot. Shutterstock, autorstwa MIND AND I

Eksperci e-commerce spodziewają się, że wprowadzenie zupełnie nowych technologii, takich jak AR (rzeczywistość rozszerzona) i AI (sztuczna inteligencja) zrewolucjonizuje zakupy online.

REKLAMA

W ciągu ostatnich lat dynamicznie zmieniają się preferencje zakupowe konsumentów. Kluczową kwestią dla sklepów staje się baczne śledzenie trendów za jakimi podążają konsumenci, a więc tego w jaki sposób i co kupujemy. W Polsce obserwujemy m.in. coraz większe znaczenie influencerów w handlu internetowym. Od obejrzenia butów jakie prezentuje influencerka do ich zakupu dzieli nas tylko kilka kliknięć myszką. Coraz częściej używamy smartfonów przechodząc bezpośrednio z Instagrama na stronę sklepu internetowego.

Przyszłość handlu jest mobilna

Według najnowszego raportu KPMG „Polacy na zakupach – 5 filarów nowoczesnego handlu” rynek sprzedaży internetowej w 2018 roku osiągnie wartość około 45 mld złotych, zaś w 2020 roku może przekroczyć 60 mld złotych. Udział e-commerce w handlu ogółem w Polsce wynosi 5 proc. W najbliższym czasie będziemy gonić światową średnią wynoszącą 10 proc.

Globalnym trendem zaznaczającym się silnie także w Polsce jest stopniowe odchodzenie klientów od zakupów przez komputery stacjonarne do finalizowania transakcji na urządzeniach mobilnych, w tym w szczególności na smartfonach. W naszych kraju najczęściej dokonywane są zakupy online przy użyciu laptopów (to urządzenie wskazało 80 proc. internautów), na drugim miejscu plasują się komputery stacjonarne (61 proc.) a na trzecim telefony (47 proc. respondentów deklarowało zakupy poprzez smartfony).

Jednocześnie najmłodsza grupa badanych (15-24 lata) przez Gemius Polska przyznaje, że częściej używa urządzeń mobilnych podczas procesu zakupowego. Zarazem właśnie ta grupa respondentów zamierza zwiększyć wydatki na zakupy w internecie i jednocześnie najmniej z tych osób chce w najbliższym czasie je ograniczyć.

O rosnącej roli m-commerce świadczą także wzrastające z roku na rok słupki statystyk zakupów przez telefony w czasie Black Friday i Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych. W 2016 roku w czasie Black Friday Amerykanie poprzez smartfony zamówili produkty za 1,2 miliarda dolarów. Odnotowano wtedy wzrost r/r zakupów m-commerce o 33 proc. Zaś w 2017 roku po raz pierwszy w historii zamówienia złożone przez telefony stanowiły więcej niż 50 proc. wszystkich zakupów online dokonanych tego dnia.

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.