PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kto zrozumie i zainwestuje w proptech, ten wygra

  • Autor: propertynews.pl
  • 31 sie 2018 13:16

Kto zrozumie i zainwestuje w proptech, ten wygra Bartosz Dobrowolski, ekspert PropTech, założyciel Proptech Poland

Rynek nieruchomości komercyjnych na świecie chłonie technologie cyfrowe jak gąbka. Pojawiają się bezobsługowe hotele, biurowce sterowane aplikacją mobilną, centra handlowe analizujące zachowania klientów, czy magazyny, w których proces logistyczny jest maksymalnie zautomatyzowany. - W Stanach Zjednoczonych niektóre startupy proptechowe osiągają pułap wyceny rzędu miliarda dolarów. W Polsce skala wykorzystania technologii cyfrowych w nieruchomościach wciąż jest znikoma. Warto to zmieniać, a wydarzenia takie jak PropTech Festival temu sprzyjają – mówi Bartosz Dobrowolski, ekspert PropTech, założyciel Proptech Poland.

REKLAMA

PropTech Festival odbędzie się w ramach Property Forum 2018. Zapraszamy w dniach 17-18 września do Hotelu Sheraton w Warszawie.

Startupy wdrażające technologie cyfrowe na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce rosną jak na drożdżach. Dlaczego?

Tworzenie innowacji wymaga elastyczności i otwartości. Startupy mają charakterystyczny sposób myślenia, który opiera się na podejściu "fail fast", czyli potknij się szybko: zbuduj koncepcję, stwórz prototyp, pokaż go potencjalnym użytkownikom i inwestorom, zobacz czy to działa, udoskonal to i idź z tym na rynek lub wycofaj się z tego pomysłu. Żyjemy w czasach kiedy nie możemy sobie pozwolić na czekanie miesiącami czy latami na ostateczny produkt. Dlatego też starupy korzystają z najnowocześniejszych narzędzi i metod pracy. Takie właśnie firmy zostały zaproszone do udziału w PropTech Festivalu, po to by pokazały swoje pomysły i zyskały grono potencjalnych klientów i inwestorów, a rynek nieruchomości komercyjnych zyskał rozwiązania, które mogą go zrewolucjonizować.

Ale wciąż jesteśmy daleko w tyle za Stanami Zjednoczonymi czy Wielką Brytanią...

W Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii proptech - czyli technologie cyfrowe dla branży nieruchomości - funkcjonuje od wielu lat, a kolejne startupy osiągają pułap wyceny rzędu miliarda dolarów. Tam nie zaczyna się rozmowy od tego czym jest proptech i czy przypadkiem nie jest terminem marketingowym, a powstające nieruchomości są dosłownie naszpikowane technologiami cyfrowymi. W Polsce, podobnie jak w całym naszym regionie, proptech to termin relatywnie młody, dlatego wciąż zastanawiamy się jeszcze w jaki sposób należy go wdrażać, by na nim wymiernie skorzystać. To się jednak zmienia i diametralnie odmieni rynek w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat.

Nowe technologie wywołały już rewolucję m.in. na rynku finansowym. Czy podobnej skali możemy spodziewać się na rynku nieruchomości?

Zdecydowanie tak i warto wyciągać wnioski właśnie z rewolucji fintech. Te instytucje finansowe, które zamiast przez kilka lat zastanawiać się nad tym czym właściwie jest fintech, zaczęły z nim eksperymentować, budować odziały online, inwestować w aplikacje mobilne rozwijały się w błyskawicznym tempie. Te, które z dystansu przyglądały się tylko transformacji cyfrowej bardzo często nie zdążyły dogonić konkurencji i straciły swoją pozycję rynkową.

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.