PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Microsoft pokazał, jak będzie się żyło w mieście przyszłości

Microsoft pokazał, jak będzie się żyło w mieście przyszłości
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 29 maj 2019 08:02

Nawigacja wyszukująca wolne miejsca parkingowe, drony dostarczające zakupy, latarnie będące też szybkimi ładowarkami dla pojazdów elektrycznych - tak według Microsoftu będą wyglądać nowoczesne miasta, ułatwiające mieszkańcom codzienne czynności.

Podczas tegorocznej konferencji Microsoft Innovation Summit koncern zaprezentował koncepcję Miasta Przyszłości, które oferuje nowoczesne rozwiązania w zakresie m.in. organizacji czasu, mobilności, ochrony zdrowia i edukacji.

Koncept Miasta Przyszłości tworzyło wiele firm z różnych branż. Wśród partnerów Microsoftu znalazły się m.in. giełdowe Asseco, Comarch, 4mobility, MedApp, czy AMS z grupy Agory, a także T-Mobile Polska. Jak zaznaczył przedstawiciel polskiego oddziału koncernu technologicznego Tomasz Dorf, 90 proc. podmiotów zaangażowanych w tworzenie wizji nowoczesnego miasta, które ułatwia swoim mieszkańcom wiele codziennych czynności, to polskie firmy.

Korzystając z narzędzi Microsoftu takich jak technologia chmurowa, sztuczna inteligencja i Internet Rzeczy firmy stworzyły m.in. latarnię, która oprócz swojej podstawowej funkcji pełni również rolę szybkiej ładowarki dla pojazdów elektrycznych, stacji meteorologicznej i oceny jakości powietrza oraz bilbordu (IQ Energia). Kolejnymi elementami Miasta Przyszłości mają są również przystanki np. autobusowe, umożliwiające ładowanie telefonu i bezpłatny dostęp do Wi-Fi (AMS), ławki z możliwością ładowania urządzeń elektronicznych (Seedia) czy aplikacja do nawigacji, która spełnia również funkcję szukania wolnego miejsca parkingowego (Asseco). Ponadto mieszkańcy terenów zurbanizowanych po transformacji cyfrowej będą mogli liczyć na drony dostarczające paczki z zakupami w dane miejsce (Pentacomp).

Koncepcja Miasta Przyszłości obejmuje również rozwiązania z obszaru edukacji (Szkoła Przyszłości) i służby zdrowia (Przychodnia Przyszłości).

Jak zauważył Dorf, obecnie ponad połowa z nas mieszka w miastach, a w 2050 r. na terenach zurbanizowanych będzie już żyć 70 proc. populacji. "Co oznacza, że to miasto będzie miało na nas największy wpływ, a z drugiej strony - to my mamy największy wpływ na gospodarkę i środowisko" - podkreślił.

Otwierając tegoroczną konferencję, dyrektor generalny polskiego oddziału Microsoft Mark Loughran wskazał, że transformacja cyfrowa jest jednym z najważniejszych elementów działań liderów biznesu w polskich firmach. "Kluczową kwestią pozostaje jednak, jak ją skutecznie przeprowadzić uwzględniając specyfikę danej branży czy miasta" - zaznaczył.

Jak mówiła menedżer ds. PR polskiego oddziału Microsoft Joanna Frąckowiak, podczas ubiegłorocznej edycji wydarzenia "73 proc. liderów biznesu przyznało, że transformacja cyfrowa jest jednym z filarów strategii ich firm. Z kolei 80 proc. potwierdziło, że cyfryzacja produktów i usług, jakie oferują ich organizacje, bezpośrednio przekłada się na rozwój ich działalności".

W ubiegłym roku Microsoft zaprezentował również koncepcję Sklepu Przyszłości i Fabryki Przyszłości.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.174.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.