PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowe technologie zmieniają sposób wyszukiwania informacji

  • Autor: PAP
  • 13 paź 2015 15:15

Nowe technologie zmieniają sposób wyszukiwania informacji Strona internetowa sieci Focus Hotels

Rozwój internetu i nowych technologii w ciągu ostatnich dziesięciu lat zmieniły sposób poszukiwania informacji, zarządzania i dysponowanie naszymi pieniędzmi, a także komunikacji ze znajomymi i rodziną - wynika z badania przygotowanego przez IBRiS dla Fundacji Orange.

REKLAMA

Jak wynika z badań "Postrzeganie internetu i nowoczesnych technologii w Polsce", którymi Fundacja Orange podsumowuje 10 lat działalności w Polsce, zdaniem 53 proc. badanych internet i nowe technologie w ciągu ostatnich dziesięciu lat silnie wpłynęły na sposób, w jaki poszukujemy informacji. Według 44 proc. badanych rozwój internetu w tym okresie wpłynął na zarządzanie i dysponowanie finansami, a 42 proc. badanych uważa, że sieć zmieniła sposób komunikacji ze znajomymi i rodziną.

36 proc. wskazało na zmianę w sposobie korzystanie z rozrywki, a 31 proc. na robienie zakupów. Według 26 proc. badanych nowe technologie i internet wpłynęły na wykonywanie pracy zawodowej, a zdaniem 12 proc. internet zmienił transport i podróże.

Wśród obszarów, na które 10 lat istnienia internetu miało wpływ, kobiety najczęściej wymieniły sposób komunikowania się ze znajomymi i rodziną oraz wyszukiwanie informacji i poszerzanie wiedzy. Obszary te wskazało odpowiednio 50 proc. i 47 proc. respondentek. Natomiast mężczyźni jako obszar istotnej zmiany najczęściej wymieniali wskazywali wyszukiwanie informacji i poszerzanie wiedzy (60 proc.) i załatwianie spraw finansowych (47 proc.).

W przypadku rozrywki, czytania, słuchania muzyki czy oglądania filmów wpływ internetu i nowych technologii na sposób korzystanie z nich wemieniło 34 proc. mężczyzn i 39 proc. kobiet. Z kolei oddziaływanie internetu i nowych technologii na robienie zakupów w sieci zauważyło 28 proc. mężczyzn i 34 kobiet.

Badania pokazują także, że Polacy są skłonni uczyć się nowinek technologicznych, jeśli są przydatne w życiu prywatnym (28 proc.) lub też, jeśli po prostu mają do nich dostęp (27 proc.).

Co piąta osoba (20 proc.) wskazała, że uczy się korzystania tylko z tych technologii, które są niezbędne w pracy, jaką wykonuje. Niespełna, co dziesiąty zapytany (9 proc.) określa się jako pasjonat nowoczesnych technologii, chcący mieć jak najszybszy dostęp do nowinek. Dla 5 proc. technologie stanowią niezrozumiały świat i nie są nimi zainteresowani, a 12 proc. nie odczuwa potrzeby uczenia się korzystania z nich.

Dwukrotnie większy odsetek respondentów (12 proc.) niż respondentek (6 proc.) pasjonuje się nowymi technologiami, ale to kobiety częściej (32 proc.) niż mężczyźni (21 proc.) deklarują, że chętnie uczą się nowych rozwiązań technologicznych o ile mają do nich dostęp.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA