PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Płatności głosowe zrewolucjonizują zakupy? Amazon jest tego pewien

Płatności głosowe zrewolucjonizują zakupy? Amazon jest tego pewien
Fot. Fotolia
  • Autor: PAP
  • Dodano: 05 cze 2019 08:32

Wiceprezes Amazon Pay Patrick Gauthier ocenia, że systemy asystentów głosowych mogą zrewolucjonizować przemysł zakupowy. Użytkownicy mogliby m.in. potwierdzać swoim głosem płatności za zakupy - podał serwis CNBC.

"Płatności głosowe mogą być rewolucją na miarę zmian w urządzeniach mobilnych sprzed 10 lat czy przemian zapoczątkowanych blisko 20 lat temu przez rozwój sprzedaży przez internet" - ocenił Gauthier w rozmowie z dziennikarką CNBC podczas konferencji Money 20/20 w Amsterdamie.

Menedżer wskazał, że według najnowszego badania Amazona ok. 40 proc. konsumentów jest zdania, że asystenci głosowi będą wspomagać niektóre kroki procesu zakupowego (niekoniecznie samo potwierdzenie płatności) już w najbliższych trzech latach. "Sprawdzamy, jak można by poprawić doświadczenia posługiwania się przez użytkowników głosem przed, w trakcie i po samej transakcji" - zaznaczył Gauthier.

Połowa badanych zwróciła uwagę, że bezpieczeństwo ich danych osobowych i bankowych nadal pozostaje najważniejszym elementem transakcji online. Z kolei 34 proc. zapytanych osób nie ufałoby, że asystent prawidłowo dobierze produkty, których potrzebują.

W badaniu wzięło udział 10 tys. respondentów z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Indii i Japonii.

"Musimy się jeszcze wiele nauczyć, jeśli chodzi o asystentów głosowych - w jakich przypadkach działają dobrze, a w jakich niekoniecznie. Systemy te mogą pomagać w wielu czynnościach, ale nie ma po co stosować konwersacji na siłę, jeśli dotychczasowe metody działają dobrze - to byłaby strata czasu dla wszystkich" - dodał Gauthier.

Inteligentne głośniki, jak Amazon Echo, Google Home czy Apple HomePod są jedną z najszybciej rozwijających się technologii użytkowych od czasu boomu na smartfony - wynika z danych firmy analitycznej eMarketer.

W ubiegłym roku firma konsultacyjna OC&C przewidywała, że rosnąca popularność tego typu głośników rozpocznie szybki rozwój zwiazanych z nimi usług zakupowych z wykorzystaniem głosu użytkownika. Przedsiębiorstwo prognozowało, że rynek ten powiększy się z obecnego poziomu 2 mld dol. w USA i Wielkiej Brytanii do pułapu ponad 40 mld dolarów do 2022 r.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.30.186
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.