PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

WearFits testuje wirtualną przymierzalnię dla sklepów wysyłkowych

WearFits testuje wirtualną przymierzalnię dla sklepów wysyłkowych
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 20 maj 2019 08:39

Firma WearFits przeprowadza pierwsze testy wirtualnej przymierzalni, która po wprowadzeniu wymiarów ciała dobierze odpowiedni rozmiar ubrania i za pomocą animacji 3D zaprezentuje kupującemu, jak będzie się ono prezentowało na jego sylwetce.

Wirtualny model 3D klienta tworzony jest po wprowadzeniu podstawowych danych - wzrostu i szerokości ramion, obwodu talii oraz bioder. W czasie przeglądania oferty sklepu internetowego użytkownik będzie mógł uruchomić krótką animację prezentującą wybrany strój na sylwetce. System ma brać pod uwagę parametry takie jak specyficzny krój czy właściwości materiału (faktura, rozciągliwość) i symulować jego zachowanie w ruchu.

Prezentacja odbywać się będzie na ekranie urządzenia lub za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (AR). Klient może włączyć także specjalny filtr Komfort, który za pomocą mapy cieplnej prezentuje naprężenia materiału ubrania w danym rozmiarze w poszczególnych miejscach.

Wprowadzenie pierwszych modeli sukienek do pilotażowej wersji rozwiązania poprzedziły prace badawczo-naukowe, podczas których testowano próbki materiału w celu wirtualnego odwzorowania ich budowy i elementów składowych. Projekt uzyskał dofinansowanie badawcze w wysokości ok. 2 mln zł ze środków UE, przyznane przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości.

WearFits wskazało, że wirtualna przymierzalnia może rozwiązać jeden z największych problemów sklepów sprzedających odzież wysyłkowo - stale rosnącą liczbę zwrotów nieprawidłowo dobranych ubrań. Zły rozmiar jest powodem 75 proc. zwrotów produktów zakupionych w sieci, a ok. 50 proc. motywowane jest niewygodą jego używania - podaje firma powołując się na badanie serwisu e-commerce-24.pl. Według innego cytowanego przez WearFits badania, w 2017 roku 9,4 mln (ok. 43 proc.) polskich konsumentów kupujących przez internet zdecydowało się nabyć produkty z kategorii odzieży i obuwia, z czego 2,5 mln osób (12 proc.) zmuszone było do późniejszego zwrotu zakupu.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.194.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.