PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EEC: Dialog między inwestorem a samorządem kluczowy w tworzeniu atrakcyjności inwestycyjnej regionu

  • www.portalsamorzadowy.pl
  • 13 maj 2014 16:31

EEC: Dialog między inwestorem a samorządem kluczowy w tworzeniu atrakcyjności inwestycyjnej regionu

Dobrze rozumiany dialog między inwestorem a samorządem, decyzyjność, jasno sprecyzowane potrzeby, konkurencyjność - to są najważniejsze czynniki w budowaniu atrakcyjność regionu - wskazują eksperci ze świata samorządu i biznesu.

REKLAMA

Jak informuje Piotr Wojaczek, prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (KSSE), etap, kiedy regiony brały wszystkie propozycje od inwestorów, już dawno przeminął. Teraz każda propozycja musi być dobrze przemyślana zarówno przez samorządy, jak i przez przedsiębiorców.

- W sformułowaniu "atrakcyjność inwestycyjna" kryje się słowo "konkurencyjność" - wyjaśnia Wojaczek. - Musimy ją wciąż poprawiać. Patrzeć, co otoczenie ma i je wyprzedzać, czyli być też kreatywni. Tylko wtedy jesteśmy w stanie utrzymać swoją pozycję - mówi Wojaczek.

Potencjał według prezesa KSSE tkwi przede wszystkim w zasobach ludzkich. Jednak, aby go rozwinąć, należy stworzyć odpowiedni model szkolenia zawodowego i współpracy z wyższymi uczelniami.

- W szkołach należy wprowadzić takie zajęcia, aby absolwent nadawał się nie do szkolenia, lecz do pracy. Nauczyć ich tylko pracy na konkretnym stanowisku - wyjaśnia Wojaczek.

Jeśli chodzi o ten aspekt atrakcyjności to w dobrej sytuacji jest województwo śląskie. Ponieważ, jak wskazuje Marcin Nowak, dyrektor zarządzający Centrum Infrastructure Services EE, Capgemini Polska, firmy współpracują m.in. z Politechniką Śląską, Uniwersytetem Ekonomicznym i Uniwersytetem Śląskim, staże studentom tych uczelni oferuje m.in. IBM, który w ubiegłym roku otworzył w Katowicach Centrum Dostarczania Usług IBM.

Jak wskazują eksperci, zakres narzędzi, którymi dysponują samorządy, jest ograniczony.

- Promocja jest ograniczona budżetem - mówi Marcin Michalik, zastępca prezydenta Chorzowa ds. gospodarczych.

A szkoda - bo jak informuje Arkadiusz Chęciński, członek zarządu województwo śląskiego - Śląsk może zaproponować naprawdę wiele.

- Jednak samorząd nie ma bezpośrednich instrumentów, które mogą wpływać na atrakcyjność regionu, ale ma za to pośrednie, takie jak choćby polepszanie infrastruktury, co staramy się robić - dodaje Arkadiusz Chęciński, członek zarządu województwo śląskiego.

Marcin Michalik, wiceprezydent Chorzowa do spraw gospodarczych, przyznał, że działa nie tylko promocja inwestycyjna uruchamiana przez samorząd województwa, ale także przez Górnośląski Związek Metropolitalny.

- Ale zakres narzędzi, którymi dysponują, jest ograniczony. Ciężar pracy leży w samorządzie gminy i powiatu - mówił. A pracować trzeba m.in. nad stabilnością - tłumaczy wiceprezydent.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.