PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EEC podnosi biznesową atrakcyjność Katowic i regionu

  • wnp.pl
  • 24 cze 2013 18:03

Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach przekłada się na zwiększenie znaczenia stolicy Górnego Śląska wśród dużych miast w Polsce, wzrost atrakcyjności województwa śląskiego dla potencjalnych inwestorów - mówiono o tym w poniedziałek podczas konferencji prasowej podsumowującej to wydarzenie.

REKLAMA

- To bardzo istotne dla miasta i regionu. Na Europejskim Kongresie Gospodarczym gościmy inwestorów, osoby decyzyjne, które widząc potencjał, czerpiąc z kongresowej, biznesowej, światowej atmosfery mogą zdecydowanie łatwiej podjąć strategiczne decyzje dotyczące zainwestowania na Śląsku. Oznacza także możliwość dodatkowego zarobku dla lokalnych firm - mówi Wojciech Kuśpik, inicjator Kongresu, prezes Grupy PTWP.

Skalę tegorocznego Kongresu oddaje m.in. liczba publikacji i ich ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby zapłacić za reklamę o tej samej powierzchni i czas antenowy. Już w roku ubiegłym wielkość ekwiwalentu wyniosła ponad 25 mln zł, tegoroczna edycja to ponad pięć tysięcy publikacji i ekwiwalent o wartości aż 32 mln złotych.

- Widać wyraźny wzrost o 7 mln zł - z satysfakcją ocenia prezydent Katowic Piotr Uszok, który potwierdza, że niezaprzeczalną wartością stwarzaną przez Kongres jest możliwość poznania miasta przez biznes i budowa zaufania koniecznego w przypadku podejmowania decyzji biznesowych. Tak było w przypadku IBM czy Rockwell Automation, które następnie zainwestowały w stolicy woj. śląskiego.

- Z punktu widzenia Górnośląskiego Parku Przemysłowego, działania organizatorów Kongresu doskonale wpisują się w potrzebę pozyskiwania inwestorów oraz promocję miasta Katowice jako atrakcyjnej lokalizacji dla centrów BPO. Nasza obecność na Kongresie jest szansą na znalezienie potencjalnych inwestorów i dotarcie do firm, które chciałyby otworzyć działalność outsourcingową w Katowicach, a dzięki takim wydarzeniom jest to łatwiejsze - ocenia Mirosław Czarnik, prezes GPP.

- Bardzo dobrze, że tak duże wydarzenie odbywa się właśnie w Katowicach, które bardzo potrzebują promocji. Takie imprezy stanowią szansę na wzmocnienie całego regionu i pokazanie, jak dużo ma on do zaoferowania dla biznesu i gospodarki. Z dużym zadowoleniem przyjmuję coraz większy udział w Kongresie osób pochodzących z odległych rejonów świata. Bardzo wysoko oceniam Forum Współpracy Gospodarczej Afryka-Europa Centralna. Uczestniczyłem w trzech jego sesjach, które były świetnie przygotowane pod względem merytorycznym i rzuciły nowe światło na możliwości współpracy biznesowej między Polską a krajami Afryki. Nie mniej cenne były spotkania poświęcone współpracy gospodarczej z Chinami. Mam nadzieję, że ożywione, także dzięki Kongresowi, kontakty sprawią, że coraz częściej będzie pojawiał się temat współpracy z azjatyckimi partnerami. Liczymy także na ożywione kontakty z importerami i eksporterami towarów, dzięki którym będziemy mogli dalej rozwijać nasze usługi na rynku lotniczego cargo - mówi Artur Tomasik, Prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego. - Jesteśmy dużą korporacją, liczącą 250 taksówek. Przy tak dużej imprezie mobilizujemy wszystkie siły, by wykluczyć ewentualność, że w którymś miejscu i momencie zabraknie naszego kierowcy. Kongres jest dla nas doskonałą reklamą, okazją do zaprezentowania się, z której staramy się jak najlepiej korzystać. Nasze obroty i przychody na pewno wzrosły - mówi Piotr Pyter z City Taxi Katowice.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA