PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Główne roboty przy przebudowie „jedynki” od 2020 r.

Główne roboty przy przebudowie „jedynki” od 2020 r.
Fot. Shutterstock, DyziO
  • Autor: PAP
  • Dodano: 02 lip 2019 19:35

Zasadniczy etap robót budowlanych związanych z przebudową drogi nr 1 na terenie Częstochowy będzie realizowany w latach 2020-2021 – podał we wtorek częstochowski samorząd. Obecnie trwają prace nad ostatecznym kształtem rozwiązań drogowych i inżynierskich – zaznaczył.

Przygotowana przez władze miasta przebudowa drogi nr 1 w obrębie Częstochowy (trasa nosi tam nazwę alei Wojska Polskiego) ma m.in. służyć komunikacji z północnym węzłem powstającej autostrady A1 i pozwolić na bezkolizyjny przejazd przez prawie całe miasto w relacji północ-południe. Obecnie tym przecinającym miasto odcinkiem "jedynki" odbywa się główny ruch tranzytowy. Przy kolizyjnych skrzyżowaniach tworzą się korki.

Wartą blisko 179 mln zł umowę na zaprojektowanie i realizację przebudowy 5,5-kilometrowego odcinka DK1 częstochowski samorząd podpisał w październiku 2018 r. Założono wówczas, że prace budowlane przy tej największej inwestycji drogowej miasta, rozpoczną się jesienią br.

W tym czasie nie była jeszcze znana skala opóźnienia w realizacji obwodnicy Częstochowy w ciągu autostrady A1 (planowo do połowy br.). Odcinek ten jest kluczowy dla otwarcia całej autostrady A1 od Pyrzowic za Częstochowę, która przejmie ruch tranzytowy m.in. z tego miasta.

Po tym, jak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wskutek opóźnień zerwała w kwietniu br. kontrakt na budowę obwodnicy Częstochowy z konsorcjum ze spółką Salini na czele (przy pracach wykonanych w ok. 50 proc.), jej zapowiedzi o zapewnieniu przejezdności obwodnicy obecnie dotyczą końca br.

Zaplanowana przez miasto przebudowa "jedynki" będzie wiązała się z dużymi utrudnieniami, m.in. ze względu na skalę robót. Przewidziano bowiem m.in. budowę dwóch nowych dwupoziomowych skrzyżowań, nowej estakady w dzielnicy Raków czy kładek dla ruchu pieszo-rowerowego ponad trasą.

We wtorek częstochowski samorząd podał m.in., że obecnie powstaje ostateczna koncepcja rozwiązań drogowych i inżynierskich - na podstawie tzw. programu funkcjonalno-użytkowego sprzed trzech lat.

Wobec skali trudności częstochowski samorząd nie zdecydował się na włączenie do projektu przebudowy śródmiejskiego odcinka drogi nr 1 rozbudowy jednopoziomowego skrzyżowania tej arterii z drogą nr 46, która odchodzi w południowej części miasta od przelotowej "jedynki" na wschód. Przy charakterystycznym skrzyżowaniu tych dróg ze światłami na co dzień tworzą się szczególnie dotkliwe korki.

W kwietniu br. pobliski przejazd kolejowo-drogowy na drodze nr 46 remontował zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe - w ramach przebudowy linii kolejowej nr 1 między Częstochową i Zawierciem.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.174.43.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.