PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak przyciągnąć i utrzymać inwestorów

  • wnp.pl
  • 22 wrz 2014 17:35

Wysoką atrakcyjność inwestycyjną Polski należy podtrzymywać i pielęgnować zarówno na poziomie kraju, jak i regionów oraz miast. Na wielu płaszczyznach to już się dzieje, ale nadal brakuje przejawów wychodzenia naprzeciw postulatom biznesu, które mogą decydować o wyborze innego miejsca ulokowania projektu inwestycyjnego.

REKLAMA

Ten wątek przewijał się podczas debaty zatytułowanej „Inwestycje zagraniczne w Polsce kołem zamachowym rozwoju branży nieruchomości", która odbyła się w ramach konferencji Property Forum 2014.

- Polska ma kilka niezbywalnych atutów i przewag konkurencyjnych windujących nas wysoko w międzynarodowych rankingach, jak dogodne położenie na głównych szlakach komunikacyjny Europy, stabilność polityczna i gospodarcza, czy dobrze wykształceni młodzi ludzie, zdolni podejmować pracę na stanowiskach technicznych, ekonomicznych i menedżerskich - mówił Arkadiusz Bąk wiceminister gospodarki. Dodał, że dla wielu inwestorów jesteśmy krajem pozytywnych zmian, które są kontynuowane.

Zarazem na znaczeniu tracą takie niedawne atuty atrakcyjności inwestycyjnej, jak relatywnie duży rynek wewnętrzny i tania siła robocza. Po to, aby podtrzymywać zainteresowanie inwestorów zagranicznych Polską, Ministerstwo Gospodarki przejrzało i podsumowało efekty dwóch lat obowiązywania „Programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej na lata 2011-2020".

- Chcemy zmienić orientację wsparcia, które premiowało duże miasta i aglomeracje, na rzecz mniejszych ośrodków, szczególnie wojewódzkich - podkreślił wiceminister Bąk. - Potencjalni beneficjenci powinni poprawić swoje notowania u inwestorów, przyczyniając się do tworzenia nowoczesnych biur, powierzchni magazynowych, ale także poprawiając warunki życia i wypoczynku mieszkańców i osób z zagranicy - dodał.

Władze samorządowe zdają sobie sprawę z silnej konkurencji wewnętrznej w przyciąganiu bezpośrednich inwestorów zagranicznych.  Dowodem tego jest historia najnowszego projektu - wyboru Wrześni jako miejsca ulokowania 800 mln zł w budowę zakładu koncernu Volkswagen.

Także Łódź ma coraz lepsze notowania w ocenie inwestorów. Zajmuje pierwsze miejsce pod względem lokowania przez kapitał zagraniczny zakładów produkcji sprzętu gospodarstwa domowego (31 zakładów Indesit, Bosch Siemens i kooperantów), a czwartym pod względem centrów nowoczesnych usług biznesowych (BPO).

- To nie jest przypadek, lecz świadoma realizacja programów, jakie wcześniej przyjęliśmy - mówił Marek Cieślak, wiceprezydent Łodzi.

Procentują obecnie takie programy zainicjowane przez włodarzy jak: „Młodzi w Łodzi", staże, niszowe projekty (np. 2000 osób uzyskało dofinansowanie do nauki jednego z 14 języków obcych). To także owoc dobrej współpracy z rektoratami wyższych uczelni, które uruchomiły specjalistyczne kierunki studiów, pod potrzeby obecnych i potencjalnych inwestorów.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA