PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kładka pomoże w zagospodarowaniu Wyspy Spichrzów

  • Autor: PAP
  • 20 sty 2016 07:25

Kładka pomoże w zagospodarowaniu Wyspy Spichrzów Wyspa Spichrzów

Obrotowa kładka dla pieszych o długości 57 metrów połączy Długie Pobrzeże z północnym cyplem Wyspy Spichrzów w historycznym centrum Gdańska. Powstanie według projektu Studio Bednarski Ltd z Londynu, które wygrało konkurs. Ma być gotowa pod koniec 2018 roku.

REKLAMA

Kładka dla pieszych nad Motławą (od ul. św. Ducha) stanowi część zagospodarowania północnego cypla Wyspy Spichrzów w Gdańsku, atrakcyjnie położonego terenu w centrum miasta, który nie został odbudowany od zakończenia II wojny światowej. Przedsięwzięcie do 2023 roku ma zrealizować spółka celowa Granaria Development Gdańsk powołana przez konsorcjum spółek Multibud W. Ciurzyński i Immobel Poland.

We wtorek podczas konferencji prasowej w Gdańsku zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki przestrzennej, Wiesław Bielawski podał, że kładka powstanie według projektu Studia Bednarski Ltd z Londynu. Prace konkursowe złożyło siedem zaproszonych zespołów projektowych. "To projekt, który w bardzo niewielkim stopniu ingeruje w nabrzeża i charakteryzuje się bardzo ładną linią" - tłumaczył Bielawski. Przekonywał, że kładka "ma bardzo ładną wystudiowaną linię plastyczną, kształt i nie stanowi żadnej bariery nawigacyjnej oraz w najmniejszym stopniu ingeruje w przestrzeń kulturową Głównego Miasta".

Obrotowa kładka dla pieszych będzie miała 57 metrów długości i ok. 4,5 metra szerokości. W środku kładki umieszczony będzie mechanizm obrotowy, a prześwit pozwoli na kursowanie tramwajów wodnych. Przy jej otwarciu powstaną dwa kanały żeglowne o szerokości 26 metrów każdy, co, jak przekonywano, nie pogorszy obecnych możliwości żeglugowych.

Zapewniano, że jej automatyczne otwarcie jak i zamknięcie będzie trwało po dwie minuty. W przypadku awarii, ręczne otwarcie ma trwać ok. 15 minut. Kładka ma być otwierana na każde żądanie bosmanatu oraz kapitanatu portu jachtowego i mariny.

Architekt Stefan Schleifer reprezentujący Studio Bednarski Ltd. z Londynu tłumaczył dziennikarzom, że "kładka ma być bardziej rzeźbą, miejską biżuterią". "Ma formę minimalistyczną, ale to po to, by w niewielkim stopniu ingerowała w przestrzeń miasta" - wyjaśnił. Konstrukcja nawodna ważąca ok. 100 ton będzie wykonana ze stali nierdzewnej, elementy wyspy z granitu, bazaltu i szkła.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA