PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kolejne stacje drugiej linii metra coraz bliżej

  • Autor: PAP
  • 29 wrz 2016 15:02

Kolejne stacje drugiej linii metra coraz bliżej fot. Fotolia

Warszawa podpisała w czwartek z turecką firmą Gulermak umowę na wybudowanie trzech stacji drugiej linii metra - z ronda Daszyńskiego w kierunku Bemowa, koszt inwestycji to ponad 1,1 mld zł. Na wybudowanie stacji wykonawca ma 38 miesięcy.

REKLAMA

W kierunku zachodnim wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: "Płocka" umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; "Młynów", planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz "Księcia Janusza" pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.

Umowę ws. inwestycji w czwartek na terenie stacji II linii metra "Rondo ONZ" podpisali: prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk i dyrektor oddziału w Polsce Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S. Mustafa Tuncer, w obecności prezydent stolicy Hanny Gronkiewicz-Waltz. Prezydent poinformowała, że podpisana jest już także umowa o współfinansowaniu z Unii Europejskiej.

- Metro ma ogromne znacznie przede wszystkim dla dzielnic, przez które przechodzi" - mówiła Gronkiewicz-Waltz. "To bardzo istotny czynnik miastotwórczy" - dodała, podkreślając, że metro sprzyja prywatnym inwestycjom, powstają nowe bura i mieszkania. Zwracała też uwagę na znaczenie budowy metra poza centrum miasta. Metro jest najszybszym i najbardziej ekologicznym środkiem transportu - podsumowała.

Lejk przypomniał, że podpisanie umowy jest elementem realizacji tzw. etapu 3+3 rozbudowy metra. Zapewnił, że rozpoczęcie budowy metra na Woli poprzedzą spotkania z mieszkańcami, które mają zostać zorganizowane w pobliżu każdej przyszłej stacji. Mieszkańcy dowiedzą się o zasadach budowy i zmianach w organizacji ruchu. Metro i wykonawca mają być gotowi w drugiej połowie października do zorganizowania pierwszych spotkań.

Tuncer ocenił, że budowa metra na Woli być może będzie najtrudniejszym etapem budowy metra w Warszawie z uwagi m.in. na "różne poważne kwestie związane z odwodnieniem i kanalizacją" przy dwóch stacjach. "Będziemy musieli uporać się z tymi problemami przed rozpoczęciem robót" - powiedział Tuncer.

Według planów miasta do 2019 r. centralny odcinek II linii metra ma zostać rozbudowany o sześć stacji, to tzw. etap 3+3. Oprócz trzech stacji w kierunku zachodnim, które wybuduje firma Gulermak, powstaną także trzy stacje z Dworca Wileńskiego w kierunku Targówka. Wybuduje je włoska firmą Astaldi za ponad 1 mld zł. Umowę na ten odcinek miasto podpisało już w marcu br.

Obie firmy - Gulermak i Astaldi - zostały wybrane pod koniec października 2015 r.

W kierunku północno-wschodnim centralny odcinek II linii metra zostanie rozbudowany o stacje nazywane "Szwedzka", pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; "Targówek" w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego oraz "Trocka" w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. W sumie powstaną ponad trzy kilometry nowej trasy. Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Ponadto do 2022 r. ma powstać następnych pięć stacji II linii metra w etapie 3+2. Centralny odcinek II linii metra został otwarty 8 marca 2015 r.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA