Łódź Fabryczna wchodzi w nowy etap budowy

Ruszyły prace związane z budową peronów podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Powstaje także nadziemne rusztowanie, które posłuży do montażu stalowej konstrukcji dachu dworca. Od września mają ruszyć prace związane z układaniem torów kolejowych.
Na budowie dworca Łódź Fabryczna wykonano już 80 proc. prac ziemnych - poinformował dyrektor kontraktu Marcin Zaręba.
Na budowie rozpoczęły się roboty związane z montażem konstrukcji stalowej dachu dworca, powstają elementy rusztowania. "To jest rusztowanie, na którym zostanie zmontowana konstrukcja stalowa dachu. Po jej wykonaniu rusztowanie zostanie rozebrane" - powiedział Zaręba. Pierwsze elementy stalowej konstrukcji dachu montowane mają być w sierpniu, a cały dach zostanie ukończony w przyszłym roku.
Według niego roboty pod ziemią przebiegają zgodnie z planem. Rozpoczęły się prace związane z wykonaniem płyty peronów i obsługą pociągów. Na początku września ma się rozpocząć układanie torów w tunelu od strony ulicy Niciarnianej.
Prace związane z najbardziej skomplikowaną operacją budowy tunelu - odcinkiem pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego - mają zostać zakończone w maju przyszłego roku.
Według przedstawicieli Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi równocześnie trwają prace związane z budową lub modernizacją układu drogowego wokół dworca. Prowadzone są roboty na skrzyżowaniu ul. Narutowicza i Uniwersyteckiej - ta ostatnia ma zostać połączona z planowaną Nowotargową, która będzie ulicą dojazdową do dworca (patrz zdjęcie).
W ramach kontraktu na budowę dworca trwają też prace na skrzyżowaniu ul. Kilińskiego z ul. Traugutta. Opracowywana jest dokumentacja na przebudowę ul. Kilińskiego na odcinku od ul. Tuwima do al. Piłsudskiego. Przebudowa ma ruszyć w przyszłym roku, a zakończenie planowane jest wraz z oddaniem do użytku dworca i trasy W-Z.
Po natrafieniu podczas budowy tunelu na podziemną "soczewkę wodną", budowa dworca ostatecznie wydłużyć się ma o siedem miesięcy i zakończyć nie w lutym - jak pierwotnie zakładano - a we wrześniu 2015 roku.
Nowy trzypoziomowy dworzec Łódź Fabryczna ma być kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, który ma połączyć kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy.


REKOMENDOWANE DLA CIEBIE
- EUR 0,43% 4,22 zł
- CHF 0,10% 3,52 zł
- USD 0,43% 3,45 zł
-
13:08
Wizytówka Gliwic otwiera podwoje
-
12:36
Kluby fitness w dobrej formie - Benefit korzysta ze skali
-
12:17
Znane marki chcą być w Zabrzu
-
11:49
Warszawskie biura budzą pożądanie
-
11:34
Oni ubiorą piłkarzy na Mistrzostwa Świata 2018
-
11:04
Amerykańskie inwestycje siłą napędową dla Polski
-
10:47
Olimp Park powstaje w Toruniu
-
10:24
Restauracja i kantyna na miarę biurowca. Niezwykły koncept w .KTW
-
10:09
Nowy park handlowy odlicza dni do startu
-
10:07
POLECAMY Z projektu na plac budowy. Startuje praska Bohema
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
OBI obejmuje lokalizacje Praktikera, niebawem seria otwarć
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Z garażu na podbój świata
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
CBA bada sprzedaż działki PKS w Poznaniu
-
Hadley Dean: Za 20 lat Polska trafi do gospodarczej czołówki Europy
-
Twierdza Modlin ma już partnerów na świecie
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
3
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
4
LPP i CCC poszybują
-
5
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!
-
6
Chcemy być w stolicach świata mody
-
7
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
8
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
9
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
10
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów