PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Łódź musi zbudować swoją markę

  • Autor: propertynews.pl
  • 26 lis 2013 20:23

Łódź musi zbudować swoją markę

Łódź stwarza wiele możliwości dla sektora nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy doceniają klimat inwestycyjny panujący w mieście, ale jednocześnie apelują o podjęcie działań promujących markę aglomeracji i regionu na świecie. Równie istotne jest przygotowanie terenów pod projekty komercyjne, co nie nie będzie możliwe bez przyśpieszenia prac nad uchwalaniem planów zagospodarowania przestrzennego - to najważniejsze wnioski płynące z sesji inauguracyjnej konferencji Property Forum Łódź.

REKLAMA

Trzecie pod względem liczby ludności miasto w Polsce, centralnie położone na przecięciu głównych korytarzy transportowych Europy, w bezpośrednim sąsiedztwie stolicy, do tej pory nie wykorzystywało swojego potencjału. Upadek przemysłu włókienniczego, historycznie profilującego miasto, jak też brak nowych inwestycji, dających alternatywne zatrudnienie, spowodowały wieloletni marazm, którego skutkiem jest utrzymujące się od lat wysokie bezrobocie i systematycznie zmniejszająca się liczba mieszkańców.

Tymczasem Łódź ma ciągle niewykorzystany potencjał i ogromne atuty inwestycyjne. Wśród nich są m.in.: lokalizacja w centrum Polski i Europy, dobrze wykształcona kadra, niższe oczekiwania płacowe. - Strategiczne położenie i rozwinięta infrastruktura to jedne z największych atutów Łodzi - wymienia Ewa Paturalska-Nowak, dyr. Biura Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego.

Jedną z najnowszych inwestycji komercyjnych w regionie jest kompleks Ptak Outlet w Rzgowie k. Łodzi. - Z 2,5 tys. obecnych najemców w naszym centrum handlowym większość stanowią producenci - wyjaśnia Nina Ryszka, prezes Holdingu Ptak. Ptak Outlet jest największym tego typu obiektem w Polsce i częścią inwestycji firmy Ptak Expo. 

Wśród nowo ukończonych przedsięwzięć jest również MediaHub - kompleks biurowo-hotelowy. - Międzynarodowe marki widzą potencjał Łodzi, dlatego sieć Hilton współpracując z łódzką Grupą Toya, zdecydowała się na ulokowanie tutaj swojego pierwszego hotelu marki DoubleTree by Hilton - mówi Andrzej Pasowski, dyrektor marketingu, Toya.

Historyczny potencjał

Miasto dysponuje historycznymi obiektami i dobrze przygotowanymi terenami inwestycyjnymi w specjalnej strefie ekonomicznej. Nieruchomości te coraz częściej znajdują się na celowniku deweloperów, doceniających ich unikalną wartość architektoniczną.

- Niewiele trzeba, by wypromować Łódź i jej pozytywny wizerunek. Nieruchomościowy potencjał miasta to między innymi 300 dawnych fabryk, 27 pałaców czy 47 willi - wszystko w wielkomiejskiej strefie, czyli najatrakcyjniejszym miejscu do inwestowania - mówi Marcin Włodarczyk, dyrektor, Biuro Obsługi Inwestora, Urząd Miasta Łodzi.

  • uczestnik 2013-11-29 12:58:49
    niestety te wszystkie konferencje umierają. Nic się nie można na nich dowiedzieć. Zawsze ktoś pomarudzi, ktoś się zachwyci, a biznes lubi spokój.
  • man 2013-11-27 10:17:01
    jak zwykle na podobnych konferencjach - same pożyteczne informacje, sic!


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA