PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Lotniska przyciągają perspektywiczne inwestycje

  • wnp.pl
  • 18 maj 2017 11:40

Lotniska przyciągają perspektywiczne inwestycje

Porty lotnicze stają się centrami kongresowymi, węzłami komunikacyjnymi, wzbogacają się o zaplecza hotelowe, magazyny i inną infrastrukturę logistyczną. W pobliżu lotnisk powstają gigantyczne parkingi, a nawet zakłady produkcyjne. Lotniska są atrakcyjne dla inwestycji, które w swoje funkcjonowanie mają wpisany szybki transport osób i przetworzonych towarów o dużej wartości.

REKLAMA

Polskie porty lotnicze mocno stawiają na inwestycje – dostosowane do aktualnych potrzeb, ale jednocześnie wybiegające nieco w przyszłość. O rozwoju polskich portów lotniczych w aspekcie planowanych i realizowanych inwestycji wokół lotnisk dyskutowali ich gospodarze oraz przedstawiciele branży nieruchomości, czyli na co dzień biznesowi partnerzy. Debata „Atrakcyjne lotnisko. Inwestycje wokół portów” była częścią programu tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Budowanie wokół lotnisk to światowy i europejski trend. W Polsce nałożył się on na czas szybkiego wzrostu mobilności i dynamicznego rozwoju największych portów regionalnych.

– Nasza specyfika to pięciomilionowa aglomeracja, z której bliskości korzystamy – podkreślił Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, będącego gospodarzem portu Katowice w Pyrzowicach, a jednocześnie prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych.

Katowickie lotnisko, obsługujące spory jak na polskie realia ruch kurierski, przygotowuje się m.in. do rozwoju wciąż jeszcze potencjalnego rynku lotniczego cargo. O szansach jego wzrostu stanowią potrzeby przewożenia wysokowartościowych towarów w stosunkowo krótkim czasie. Nie bez znaczenia jest tu fakt, że woj. śląskie skupia najwięcej w kraju firm z sektora automotive.

– To co robimy, a wkrótce osiągniemy wolumen rzędu 30-40 tys. ton, to kropla w morzu możliwości – ocenił Tomasik sektor cargo w Pyrzowicach. – Musimy jednak inwestować mądrze, dostosowując się do potrzeb klienta.

Lotnisko w Poznaniu rośnie w tempie 14 proc. rocznie (liczba pasażerów) i nie jest to, jak zapewnia Mariusz Wiatrowski, prezes zarządu spółki Port Lotniczy Poznań-Ławica, ani zaskoczenie, ani jedynie podążanie za trendem. „Trzy nogi” Ławicy to ruch czarterowy, tradycyjny (legacy) oraz przewoźnicy niskokosztowi.

Wiatrowski mówi o efekcie kuli śniegowej, kiedy to oferta dla inwestorów i pierwsze projekty pociągają za sobą kolejne. Poznański port rozwija się w tempie, które, jak przekonywał Wiatrowski, o osiem lat „wyprzedza” prognozy ruchu lotniczego. Sęk w tym, by nadążyć z inwestycjami.

Specyfiką Ławicy, trzeciego (po Krakowie i Katowicach) regionalnego portu lotniczego w kraju, jest bezpośrednia konkurencja lotniska Berlin Brandenburg, wokół którego, nota bene, powstaje BBI Business Park Berlin.

  • S 2017-06-19 12:37:28
    Do redakcji.

    "...Specyfiką Ławicy, trzeciego (po Krakowie i Katowicach) regionalnego portu lotniczego w kraju..."
    Co to z bzdura! Ławice są szóstym regionalnym lotniskiem (w kolejności po Krakowie, Gdańsku, Katowicach, Modlinie i Wrocławiu).
    Proszę zaczerpnąć informacji z Wikipedii.

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA