PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nie będzie oddzielnej analizy ws. przyszłości portu Chopina

  • Autor: PAP
  • 30 sie 2018 10:23

Nie będzie oddzielnej analizy ws. przyszłości portu Chopina fot. Pixabay

O przyszłości Lotniska Chopina nie można decydować w oderwaniu od studium wykonalności Centralnego Portu Komunikacyjnego - powiedział wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild. Jak mówił, analiza dot. warszawskiego lotniska będzie włączona do studium wykonalności CPK.

REKLAMA

Jak podkreślił, dopiero studium wykonalności dla CPK dostarczy argumentów za pozostawieniem Lotniska Chopina lub za jego zamknięciem.

"Ponieważ kwestia skali ewentualnego dalszego funkcjonowania Lotniska Chopina w sposób bezpośredni oddziałuje na to, w jaki sposób będzie funkcjonował Centralny Port Komunikacyjny, postanowiliśmy włączyć do studium wykonalności dla CPK komponent dotyczący portu Chopina i jego dalszej przyszłości w momencie uruchomienia CPK" - powiedział Wild.

W czerwcu br. Wild zapowiedział, że o przyszłości Lotniska Chopina ostatecznie zdecyduje dodatkowa, oddzielna ekspertyza dotycząca portu. Wild tłumaczy, że decyzję zmieniono, ponieważ przyszłość Lotniska Chopina nie może być podjęta w oderwaniu od studium wykonalności CPK. Jak mówił, analiza ws. stołecznego lotniska musi być włączona "w szerszą koncepcję CPK".

"Studium wykonalności pokaże nam również różne warianty funkcjonowania tego portu" - tłumaczył. Lotnisko np. może być przeznaczone dla przewoźników wykonujących połączenia krajowe.

Wild przekazał, że studium wykonalności dla CPK i Lotniska Chopina zostanie przygotowane przez firmę doradczą, która będzie wybrana przez spółkę celową realizującą Centralny Port Komunikacyjny.

Pełnomocnik pytany o rolę lotniska w Radomiu, które Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" planuje rozbudować, powiedział, że inwestycja w radomski port jest "całkowicie samodzielna względem decyzji dotyczącej Lotniska Chopina i decyzji dotyczącej CPK".

"Port w Radomiu ma być docelowo portem dla linii czarterowych, co oznacza, że będzie oferował usługę liniom lotniczym, które raczej nie będą zainteresowane operowaniem na CPK. Ponieważ specyfika portu lotniczego przystosowanego do obsługi czarterów jest inna, niż portu przystosowanego do obsługi ruchu regularnego. Mam tu na myśli infrastrukturę, usługi dla pasażerów, a także funkcjonowanie tego lotniska po otwarciu CPK" - powiedział.

W ocenie wiceministra "ostatecznie o tym, jak będą wyglądały relacje między lotniskiem w Radomiu a portem w Modlinie - zdecyduje rynek".

"Jeśli chodzi o lotnisko w Modlinie, to przede wszystkim musimy się uporać z trudnościami natury korporacyjnej. Port ten umożliwia mieszkańcom Mazowsza tanie podróżowanie. Nie chcemy go zamknąć. Ale z drugiej strony musimy zapewnić transparentność i bezpieczeństwo" - powiedział Wild.

  • 1
  • 2
  • PJB 2018-08-31 09:27:06
    W tym przypadku chyba warto zacząć od analizy przepustowości dróg dojazdowych. A2 już dziś jest kompletnie zapchana korek rano korek po południu, czasem więcej się stoi niż jedzie. Kilka tysięcy dodatkowych TIRów i kilkanaście tysięcy osobowych załatwi sprawę kompletnie - nie potrzeba wielkiej wyobraźni aby to zrozumieć wystarczy się przejechać A2 w godzinach szczytu - nikt nie zdąży na samolot. Bez NOWYCH tras z zachodu na wschód i z północy na południe i większego ringu dla Warszawy to nie ma sensu. Czyli kilka miliardów więcej i kilka lat później. Do tego ostatni wzrost kosztów robocizny i materiałów budowlanych już wywrócił kalkulacje nie 35 a może 45 miliardów, do tego brak siły roboczej i mocy przetwórczych na rynku nie 10 lat a 15 jak dobrze pójdzie. Czy to nadal ma sens czy to już walka MW o przetrwanie?

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.