PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowoczesny Śląsk. Pozycja regionu na gospodarczej mapie Polski

  • Autor: propertynews.pl
  • 01 mar 2018 11:40

Nowoczesny Śląsk. Pozycja regionu na gospodarczej mapie Polski Property Forum Katowice 2018

Górny Śląsk odchodzi od węgla. Świetna infrastruktura transportowa, dynamicznie rozwijające się lotnisko, dobrze wykształcone kadry – to główne atuty Śląska, który jest magnesem dla coraz większej liczby nowych inwestorów i projektów. Jednym z najważniejszych wyzwań i szans dla regionu jest stworzenie jednej metropolii. Jak kreować pozytywne zmiany, jakich inwestycji potrzebuje metropolia i województwo, aby przyciągać największych graczy oraz wzmocnić przewagi konkurencyjne – o tym dyskutowali uczestnicy sesji inauguracyjnej Property Forum Katowice.

REKLAMA

Atuty województwa śląskiego to 4,6 mln mieszkańców, jedna z najniższych stóp bezrobocia w Polsce, duży rynek wewnętrzny, potencjał wysokowykwalifikowanych pracowników, 45 szkół wyższych, sprawnie funkcjonująca Specjalna Strefa Ekonomiczna, świetna infrastruktura transportowa oraz trafne inwestycje samorządowe. Wyzwania to przede wszystkim sytuacja demograficzna - do 2050 roku liczba mieszkańców województwa może spaść nawet o 20 proc. Problemem są także niewystarczające nakłady na badania i rozwój oraz jakość powietrza.

- Katowice i Śląsk dokonały olbrzymiego skoku, a obrany kierunek rozwoju jest dobry. Dla inwestorów istotne jest jednak nie to, co tu i teraz, ale to co będzie działo się z regionem za 5-15 lat. Do tej pory impuls do rozwoju dawała Specjalna Strefa Ekonomiczna, która zmieniła strukturę przemysłu na Śląsku, a także inwestycje samorządowe. Co dalej? – pytał Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP SA, moderator dyskusji.

- Cieszą mnie te statystyki. Pokazują, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Musimy skupić się na poprawie wskaźników demograficznych – stwierdził Marcin Krupa, prezydent Katowic.

W jego opinii, żeby dalszy rozwój był możliwy, miasto musi być dla ludzi jak magnes. - Jeśli staniemy się atrakcyjni dla mieszkańców, będziemy atrakcyjni także dla inwestorów. Katowice obrały kurs na kulturę i przyciąganie biznesu biurowego. Tworzone są nowe miejsca pracy, coraz więcej inwestorów chce budować w Katowicach biurowce. Stajemy się piątym w Polsce rynkiem biurowym pod kątem dostępnej powierzchni – stwierdził Krupa.

- Kula śniegowa toczy się dynamicznie, ale ta energia może się wyczerpać. Dlatego musimy cały czas dokładać nowe impulsy. To ciężka praca nad tym, żeby kolejne wielkie firmy zawitały do miasta – podkreślił prezydent Katowic.

Jak dodał, kluczowe jest spojrzenie z poziomu całej Metropolii i intensyfikacja działań zmierzających do przyciągania kapitału. Żeby ludzie chcieli żyć na Śląsku, potrzebne są trzy elementy: możliwość posiadania własnego mieszkania, atrakcyjna praca i możliwość spędzania wolnego czasu.

  • ansia 2018-03-03 06:44:01
    Żebym chciał żyć na Śląsku, oprócz własnego mieszkania, pracy niechby i nieatrakcyjnej i wolnego czasu potrzebuję przede wszystkim wolności, demokracji, praworządności.

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.