PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

PAIH zadba o promocję polskich inwestycji

  • Autor: PAP
  • 16 lis 2016 07:57

PAIH zadba o promocję polskich inwestycji Fot. Fotolia

Zadaniem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu będzie koordynacja wszystkich instrumentów operacyjnych dotyczących eksportu, misji gospodarczych, targów czy programów dedykowanych poszczególnym rynkom lub branżom - mówił we wtorek wiceszef MR Tadeusz Kościński.


REKLAMA

Wiceminister rozwoju przedstawił posłom komisji gospodarki informację o strategii promocyjnej kraju w zakresie proeksportowego rozwoju gospodarczego, z uwzględnieniem wykorzystania Marki Polskiej na świecie i roli biur radców handlowych w promocji polskich przedsiębiorstw, produktów i usług.

Jak powiedział, agencja będzie koncentrować się na promocji polskiej gospodarki, rozwoju eksportu, promowaniu polskich inwestycji w kraju i za granicą oraz na przyciąganiu zagranicznych inwestycji do Polski. Działała będzie w ramach Polskiego Funduszu Rozwoju, który wdraża instrumenty finansowe nakierowane na rozwój polskich przedsiębiorców.

"Obecnie prowadzone są prace legislacyjne mające na celu powierzenie nowej agencji realizację zadań z zakresu promocji polskiej gospodarki" - poinformował Kościński.

Mówił, że w celu poprawy wsparcia dla polskich firm zainteresowanych wejściem na nowe, atrakcyjne rynki, zostanie przeprowadzona reorganizacja sieci zagranicznych placówek podległych ministrowi ds. gospodarki. "W najbliższych trzech latach planujemy otworzyć 69 nowych placówek, tzw. trade office'ów, jako zagranicznych przedstawicielstw agencji. Oddziały agencji będą tworzone przede wszystkim na nowych perspektywicznych rynkach pozaunijnych. Rozpoczęliśmy działania związane z otwarciem nowych placówek w Teheranie, San Francisco, Nairobi, Ho Szi Min i Singapurze" - wskazał.

"Nowe przedstawicielstwa handlowe będą otwierane w formie prawnej i organizacyjnej dostosowanej do lokalnych uwarunkowań prawnych oraz ekonomicznych. Zakłada się jednak, że niektóre WPHI będą funkcjonowały w dotychczasowej formule, w szczególności w krajach, gdzie uwarunkowania prawne, ekonomiczne czy polityczne wymagają działalności biur handlowych o statusie dyplomatycznym" - dodał.

Ministerstwo Rozwoju w celu usprawnienia sposobu promocji polskiej gospodarki za granicą oraz wspierania umiędzynarodowienia przedsiębiorców zaplanowało wzmocnienie rozpoznawalności polskich produktów, marki Polski oraz marki polskiej gospodarki, zwiększenia stopnia internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, unowocześnienia oferty eksportowej oraz wspieranie nowych kierunków ekspansji polskich firm.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA