PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

PAIiIZ chce przyciągnąć inwestorów do Polski wschodniej

  • Autor: PAP
  • 03 wrz 2012 19:33

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych wyda do 2015 r. 86 mln zł na zachęcanie do inwestowania m.in. w Polsce wschodniej - poinformował prezes Agencji Sławomir Majman. Rusza kampania "Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce wschodniej".

REKLAMA

Szef PAIiIZ zapowiedział na konferencji międzynarodową kampanię medialną, zachęcającą do rozpoczęcia działalności biznesowej w Polsce wschodniej. Nowa kampania skierowana jest przede wszystkim do kadry zarządzającej. Ma zwiększyć napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do tego regionu, a także zainteresować krajowe firmy inwestycjami w Polsce wschodniej. Pomysłodawcy akcji liczą też na pobudzenie eksportu produktów i usług oraz rozwój turystyki biznesowej.

Kampania reklamowa będzie prowadzona w Polsce oraz w państwach Unii Europejskiej, a także w USA, Rosji, Chinach, Korei, Indiach oraz krajach Zatoki Perskiej. Za sektory strategiczne Polski wschodniej uznano: spożywczy, drzewny i meblarski, jachtowy, lotniczy, chemiczny, maszynowy, odnawialne źródła energii oraz turystykę biznesową. Reklamy ukażą się m.in. w sieci CNN.

Promocja regionów wschodnich prowadzona jest przez PAIiIZ od dwóch lat jako część programu wspierającego inwestowanie w Polsce. W tym czasie zorganizowano 81 akcji promocyjnych, głównie poprzez udział w targach i misjach wyjazdowych.

"W wyniku tego od roku 2009 ulokowano w Polsce wschodniej 21 inwestycji, powstało 3500 nowych miejsc pracy" - poinformował Majman. Powołując się na dane ONZ, szef PAIiIZ przypomniał, że w 2011 r. roku Polska osiągnęła wzrost wartości inwestycji zagranicznych o 67 proc., przy średniej europejskiej na poziomie 17 proc.

Dyrektor departamentu rozwoju regionalnego PAIiIZ Agnieszka Wojnarowska powiedziała, że zaobserwowano w efekcie niewielki wzrost liczby osób postrzegających Polskę wschodnią jako atrakcyjne miejsce do prowadzenia biznesu.

Twórcy rozpoczynającej się kampanii reklamowej potencjalnemu inwestorowi zadają za pośrednictwem jego dziecka, teścia i psychoanalityka jedno pytanie: "Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce wschodniej". "Pytanie zadane w ten sposób pozostawia dobry wydźwięk; jeszcze nie jest za późno, jeszcze możesz to zrobić" - wyjaśnił autor strategii, Jacek Sadowski z Agencji Demo Effective Launching, która wygrała konkurs.

W konkursie na opracowanie strategii kampanii promocyjnej Polski wschodniej wpłynęło 11 wniosków. Wybrano propozycję Demo Effective Launching, której oferta była najtańsza (298 tys. zł). Najdroższa opiewała na 2 mln 320 tys. zł brutto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA