PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pogodzić miasto z biznesem - relacja z sesji inauguracyjnej

  • Autor: Propertynews.pl
  • 15 sty 2015 09:18

Pogodzić miasto z biznesem - relacja z sesji inauguracyjnej

Poznański rynek nieruchomości komercyjnych posiada potencjał, ale by go wydobyć potrzeba olbrzymiej pracy, którą do wykonania mają m.in. władze miasta - to główne wnioski płynące z sesji inauguracyjnej Property Forum Poznań 2015.

REKLAMA

Bariery rozwoju
Siła gospodarcza Poznania od zawsze opierała się na bliskości Niemiec oraz bardzo przedsiębiorczych mieszkańcach. To, co pomogło stolicy Wielkopolski przetrwać trudny okres transformacji, dziś może okazać się niewystarczające. - Musimy zmienić priorytety rozwoju miasta tak, by zwiększyć jego atrakcyjność dla młodych ludzi oraz inwestorów - zaapelował Piotr Voelkel, założyciel Grupy Kapitałowej VOX.

Kluczowe z punktu widzenia zainteresowania inwestorów jest zapewnienie odpowiednio wykształconej siły roboczej. - Poznań ma jeden z najniższych poziomów bezrobocia w kraju. Inwestorzy martwią się, bo nie ma rąk do pracy - powiedział Wojciech Kruk, prezydent Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

Zdaniem Wojciecha Kruka kluczowe dla osiągnięcia sukcesu będzie przyciągnięcie młodych pracowników z innych rejonów Polski, a także zza granicy. - Niemcy i Anglia rozwinęły się dzięki obywatelom innych państw. Jeśli nie ściągniemy ich do Poznania, również się nie rozwiniemy - dodał.

Jak zaznaczył Piotr Voelkel, z punktu widzenia miasta priorytetem nie powinno być jednak ściąganie taniej siły roboczej, ale młodych studentów. - Potencjał jest spory, bo jeśli ktoś przyjedzie do Poznania na studia to bardzo prawdopodobne, że zostanie tu na dłużej - stwierdził.

Jednym z istotnych problemów miasta jest w opinii dyrektora w Skanska Property Poland, jego niska rozpoznawalność wśród międzynarodowych inwestorów. - Wiele firm nie wie o jego istnieniu. To poważny błąd, bo takie aglomeracje jak Kraków czy Wrocław potrafią się doskonale wypromować - powiedział Krzysztof Wilczek.

Kluczowe w tym zakresie są działania promocyjne zarówno, jeśli chodzi o przyciąganie inwestorów, jak i turystów. - Jeśli osoba decydująca o przyszłości firmy zna miasto osobiście, może być bardziej skłonna do wprowadzenia tu swojego przedsiębiorstwa - dodał.

Według Wojciecha Kruka wyzwaniem dla miasta jest również brak wsparcia dla małej i średniej przedsiębiorczości. - Poznań powstał na bazie tysięcy firm rodzinnych. Dziś nie są one w stanie poradzić sobie z biurokracją czy koniecznością załatwiania setek pozwoleń. Wynajęcie specjalistycznych firm jest dla nich przy tym zbyt drogie. Dlatego konieczne jest podniesienie sprawności urzędników, a z tym są problemy - powiedział prezydent Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA