PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezydent Poznania: Zaufało nam już 38 inwestorów centrów usług

  • Autor: propertynews.pl
  • 06 cze 2013 13:06

Prezydent Poznania: Zaufało nam już 38 inwestorów centrów usług

Dostrzegając potencjał i korzyści płynące z przyciągania zagranicznego biznesu do Poznania, władze miasta stworzyły długofalową strategię pozyskiwania inwestorów, ustalając za sektory priorytetowe m.in. centra usług outsourcingowych i usług wspólnych - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.

REKLAMA

Jakie działania podejmują władze Poznania, by jeszcze bardziej podnieść atrakcyjność inwestycyjną regionu?
Działające w ramach Urzędu Miasta Poznania, Biuro Obsługi Inwestorów jest pierwszym i najważniejszym kontaktem dla potencjalnego inwestora. Prowadzi działania składające się na kompleksową obsługę. Warunki inwestycyjne, zasoby ludzkie, panujące trendy, koszty biznesu i powierzchni biurowej - te i wiele innych informacji jest niezbędnych, aby podjąć jak najbardziej trafne decyzje.

Oprócz danych biuro zapewnia opiekę merytoryczną pilota inwestycyjnego odpowiedzialnego za organizację spotkania z władzami miasta, poznańskimi uczelniami, firmami rekrutacyjnymi lub inwestorami obecnymi już w Poznaniu. Przygotowanie oferty nowoczesnych powierzchni biurowych jest również ważnym elementem, gdyż biznes, z jakim przychodzi potencjalny inwestor, często różni się profilem i potrzebami.

Po decyzji o ulokowaniu firmy, pilot przeprowadza inwestora przez proces uzyskiwania wszystkich decyzji administracyjnych, niezbędnych do rozpoczęcia działalności. Pozostaje też w stałym kontakcie z inwestorem, reagując na sugestie oraz nowe inicjatywy.

Oprócz działań, które można uznać za standardowe podczas współpracy z inwestorami, Biuro Obsługi Inwestorów jest otwarte na nowe inicjatywy. Szczególnie jest to widoczne w procesie implementacji projektu oraz we współpracy z działającymi już centrami.

Wychodząc naprzeciw biznesowi, w celu wymiany doświadczeń, stworzenia wspólnej platformy promocyjnej oraz aktywizacji poznańskiego rynku pracy, przeprowadzone zostały m.in działania w ramach „Konsorcjum Marki Poznań" oraz „Poznań daje pracę"

Które działania w ostatnich latach okazały się najskuteczniejsze i jaki był ich efekt? 
Wszystkie z opisanych działań tworzą wizerunek miasta przyjaznego dla biznesu, jednocześnie z korzystnymi warunkami dla potencjalnych inwestorów. Ten efekt osiągany jest zarówno poprzez działania wizerunkowe, takie jak opisane powyżej kampanie „Konsorcjum Marki Poznań" i „Poznań daje pracę", jak i poprzez działania proinwestycyjne Biura Obsługi Inwestorów. Każde ma większy lub mniejszy wpływ na sukces, który przekłada się na coraz większą liczbę projektów w Poznaniu.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA