PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezydent Poznania: Zaufało nam już 38 inwestorów centrów usług

  • Autor: propertynews.pl
  • 06 cze 2013 13:06

Prezydent Poznania: Zaufało nam już 38 inwestorów centrów usług

Dostrzegając potencjał i korzyści płynące z przyciągania zagranicznego biznesu do Poznania, władze miasta stworzyły długofalową strategię pozyskiwania inwestorów, ustalając za sektory priorytetowe m.in. centra usług outsourcingowych i usług wspólnych - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.

REKLAMA

Jakie działania podejmują władze Poznania, by jeszcze bardziej podnieść atrakcyjność inwestycyjną regionu?
Działające w ramach Urzędu Miasta Poznania, Biuro Obsługi Inwestorów jest pierwszym i najważniejszym kontaktem dla potencjalnego inwestora. Prowadzi działania składające się na kompleksową obsługę. Warunki inwestycyjne, zasoby ludzkie, panujące trendy, koszty biznesu i powierzchni biurowej - te i wiele innych informacji jest niezbędnych, aby podjąć jak najbardziej trafne decyzje.

Oprócz danych biuro zapewnia opiekę merytoryczną pilota inwestycyjnego odpowiedzialnego za organizację spotkania z władzami miasta, poznańskimi uczelniami, firmami rekrutacyjnymi lub inwestorami obecnymi już w Poznaniu. Przygotowanie oferty nowoczesnych powierzchni biurowych jest również ważnym elementem, gdyż biznes, z jakim przychodzi potencjalny inwestor, często różni się profilem i potrzebami.

Po decyzji o ulokowaniu firmy, pilot przeprowadza inwestora przez proces uzyskiwania wszystkich decyzji administracyjnych, niezbędnych do rozpoczęcia działalności. Pozostaje też w stałym kontakcie z inwestorem, reagując na sugestie oraz nowe inicjatywy.

Oprócz działań, które można uznać za standardowe podczas współpracy z inwestorami, Biuro Obsługi Inwestorów jest otwarte na nowe inicjatywy. Szczególnie jest to widoczne w procesie implementacji projektu oraz we współpracy z działającymi już centrami.

Wychodząc naprzeciw biznesowi, w celu wymiany doświadczeń, stworzenia wspólnej platformy promocyjnej oraz aktywizacji poznańskiego rynku pracy, przeprowadzone zostały m.in działania w ramach „Konsorcjum Marki Poznań" oraz „Poznań daje pracę"

Które działania w ostatnich latach okazały się najskuteczniejsze i jaki był ich efekt? 
Wszystkie z opisanych działań tworzą wizerunek miasta przyjaznego dla biznesu, jednocześnie z korzystnymi warunkami dla potencjalnych inwestorów. Ten efekt osiągany jest zarówno poprzez działania wizerunkowe, takie jak opisane powyżej kampanie „Konsorcjum Marki Poznań" i „Poznań daje pracę", jak i poprzez działania proinwestycyjne Biura Obsługi Inwestorów. Każde ma większy lub mniejszy wpływ na sukces, który przekłada się na coraz większą liczbę projektów w Poznaniu.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA