PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Relacja z sesji „Rewitalizacja. Pewnego razu w starych murach, czyli o trudnej sztuce rewitalizacji w Polsce”

Gerard Schuurman, dyrektor, projektu Stoczni Cesarskiej
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 26 wrz 2018 10:45

Historia obiektu może być magnesem dla najemców, ale kluczem do sukcesu jest pogodzenie przeszłości z teraźniejszością – to jeden z wniosków płynących z sesji „Rewitalizacja. Pewnego razu w starych murach, czyli o trudnej sztuce rewitalizacji w Polsce” podczas VIII edycji Property Forum w Warszawie. Uczestnicy wskazali szereg ryzyk stojących za trudną sztuką rewitalizacji.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 26 wrz 2018 10:45

- Projekty powstałe w wyniku rewitalizacji są bardzo atrakcyjne dla najemców. Jeśli budynek ma ciekawą historię, a my w procesie marketingu odpowiednio ją "sprzedamy", będzie przyciągała klientów. Przede wszystkim jednak budynek musi być dobrze zaprojektowany i oferować szereg funkcji – powiedziała Monika Hryniewicz, Head of Leasing, OPG Property Professionals.

Dużym zainteresowaniem, już na wstępnym etapie przedsięwzięcia, cieszy się inwestycja w Stoczni Cesarskiej. - Ludzie przychodzą do nas i pytają, jakie mamy plany. Pytają o funkcje gastronomiczne, handlowe, biura. Są wyraźnie zainteresowani obiektem. Jednak, by zachęcić najemcę do wybrania tego obiektu piękna historia nie wystarczy. Wszystko musi mieć swój sens - powiedział Gerard Schuurman, dyrektor, projektu Stoczni Cesarskiej.

Jak dodaje, rewitalizowany obiekt musi być funkcjonalny, w projekcie należy uwzględnić najnowsze technologie, miejsce nie może odbiegać jakością od nowych budynków. I to jest wielkie wyzwanie i to jest absolutnie najważniejsze.

- Sam fakt, że budynek ma swoją historię może być magnesem dla najemców, ale należy pamiętać, że zawsze wspólnym mianownikiem są dobra architektura, przemyślane rozwiązania, dobre materiały,  funkcja, połączenie z tkanką miejską danego obiektu – mówił Michał Gerwat, dyrektor projektu Browary Warszawskie, Echo Investment.

Dla hoteli, biur i centrów

Popularność terenów lub obiektów wymagających rewitalizacji rośnie. Powodem jest coraz mniejsza podaż łatwych do zagospodarowania gruntów, zwłaszcza tych położonych w atrakcyjnych lokalizacjach. Uwaga deweloperów i funduszy naturalnie koncentruje się na projektach, które można przebudować.

- Rynek gruntów się kurczy, wierzymy, że rewitalizacja w Warszawie, Łodzi, we Wrocławiu czy w Krakowie ma dużą przyszłość. Szukamy nowych rozwiązań, a rewitalizacja jest takim rozwiązaniem – powiedział Michał Gerwat.

Browary Warszawskie to kompleks, w którym znajdują się cztery biurowce, pięć budynków mieszkalnych, ponad 8 tys. mkw. przestrzeni przeznaczonej na usługi, restauracje, sklepy, świetnie zaaranżowane przestrzenie publiczne z miejskimi skwerami, kameralnymi uliczkami i przestrzenią pełną zieleni. 

- Największy popyt na mają tzw. projekty miexed used czyli te, które mają szereg funkcji: biurową, handlową i rekreacyjną. Są dobrze postrzegane przez potencjalnych najemców. Idea połączenia tych różnych przestrzeni coraz bardziej wchodzi na rynek, bo ludzie tego oczekują. Ten trend będzie się rozwijał – zauważyła Monika Hryniewicz.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.83.37
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.