PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

S3 - droga do inwestycji

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 29 gru 2016 15:40

S3 - droga do inwestycji fot. Fotolia

480 kilometrów, które mają połączyć zespoły portów morskich Szczecin – Świnoujście z południem Polski, to nie lada potencjał. Czy budowa drogi S3 zainicjuje nową falę inwestycji na Dolnym Śląsku?

REKLAMA

Ekspresowa „trójka” to jednocześnie fragment europejskiej trasy E65 wiodącej z północy na południe Europy i element postulowanego Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego Bałtyk z Adriatykiem. S3 ma jednak istotne znaczenie również w wymiarze lokalnym. W pobliżu zostaną uruchomione nowe grunty, a strategiczne położenie drogi może przyciągnąć inwestorów. Co więcej, wraz z zakończeniem budowy drogi S5, ekspresowa „trójka” wzmocni pozycję Dolnego Śląska jako regionu, który dla branży logistycznej jest jednym z najważniejszych w kraju.

- Realizacja tych projektów „otworzy” dla inwestorów nowe lokalizacje, w obszarach, które do tej pory były uznawane za mało atrakcyjne dla magazynów – mówi Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia. - Uważam jednak, że będziemy mieli w konsekwencji do czynienia z większą dywersyfikacją lokalizacyjną parków logistycznych niż falowym napływem nowych inwestycji.

Na początek produkcja, potem magazyny?

W siłę S3 wierzą wszyscy zainteresowani – w tym przedstawiciele władz i specjalnych stref ekonomicznych zlokalizowanych niedaleko drogowej inwestycji. Z punktu widzenia deweloperów magazynowych, jej ewentualny potencjał będzie można wykorzystać dopiero za jakiś czas.

- To droga dużych możliwości, ale przede wszystkim inwestycji przemysłowych, a być może w przyszłości również magazynowych. Będzie to jednak raczej dywersyfikacja oraz uzupełnianie zasobów, które już istnieją – mówi Marek Foryński, dyrektor zarządzający BTS Group w Panattoni Europe.

Przyznaje jednak, że kiedy S3 nabiera rzeczywistych wymiarów, coraz częściej jest wybierana przez klientów, czego najlepszym dowodem są inwestycje zrealizowane przez Panattoni Europe takie jak np.: Faurecia Automotive (Gorzów Wielkopolski, Legnica), Recaro Aircraft Seating (Świebodzin), Sanden Manufacturing (Polkowice) czy Ideal Autumotive (Zielona Góra). - To zainteresowanie wynika zapewne z uwagi na bliskość granicy niemieckiej – dodaje Foryński.

  • 1
  • 2
  • techno 2017-01-10 09:35:29
    "Według doradców, S3 jest z pewnością drogą o strategicznym znaczeniu, bo połączy dwa duże ośrodki: Poznań i Wrocław. "

    Przestańcie się pytać "ekspertów", którzy się na geografii nie "znajo". Poznań z Wrocławiem może połączyć co najwyżej S5. Taka droga między tymi miastami, która nie prowadzi przez Szczecin, Gorzów czy Zieloną Górę. Taki babol w 2016 strzelić to trzeba być naprawdę wybitną jednostką...


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA