PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

S3 - droga do inwestycji

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 29 gru 2016 15:40

S3 - droga do inwestycji fot. Fotolia

480 kilometrów, które mają połączyć zespoły portów morskich Szczecin – Świnoujście z południem Polski, to nie lada potencjał. Czy budowa drogi S3 zainicjuje nową falę inwestycji na Dolnym Śląsku?

REKLAMA

Ekspresowa „trójka” to jednocześnie fragment europejskiej trasy E65 wiodącej z północy na południe Europy i element postulowanego Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego Bałtyk z Adriatykiem. S3 ma jednak istotne znaczenie również w wymiarze lokalnym. W pobliżu zostaną uruchomione nowe grunty, a strategiczne położenie drogi może przyciągnąć inwestorów. Co więcej, wraz z zakończeniem budowy drogi S5, ekspresowa „trójka” wzmocni pozycję Dolnego Śląska jako regionu, który dla branży logistycznej jest jednym z najważniejszych w kraju.

- Realizacja tych projektów „otworzy” dla inwestorów nowe lokalizacje, w obszarach, które do tej pory były uznawane za mało atrakcyjne dla magazynów – mówi Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia. - Uważam jednak, że będziemy mieli w konsekwencji do czynienia z większą dywersyfikacją lokalizacyjną parków logistycznych niż falowym napływem nowych inwestycji.

Na początek produkcja, potem magazyny?

W siłę S3 wierzą wszyscy zainteresowani – w tym przedstawiciele władz i specjalnych stref ekonomicznych zlokalizowanych niedaleko drogowej inwestycji. Z punktu widzenia deweloperów magazynowych, jej ewentualny potencjał będzie można wykorzystać dopiero za jakiś czas.

- To droga dużych możliwości, ale przede wszystkim inwestycji przemysłowych, a być może w przyszłości również magazynowych. Będzie to jednak raczej dywersyfikacja oraz uzupełnianie zasobów, które już istnieją – mówi Marek Foryński, dyrektor zarządzający BTS Group w Panattoni Europe.

Przyznaje jednak, że kiedy S3 nabiera rzeczywistych wymiarów, coraz częściej jest wybierana przez klientów, czego najlepszym dowodem są inwestycje zrealizowane przez Panattoni Europe takie jak np.: Faurecia Automotive (Gorzów Wielkopolski, Legnica), Recaro Aircraft Seating (Świebodzin), Sanden Manufacturing (Polkowice) czy Ideal Autumotive (Zielona Góra). - To zainteresowanie wynika zapewne z uwagi na bliskość granicy niemieckiej – dodaje Foryński.

  • 1
  • 2
  • techno 2017-01-10 09:35:29
    "Według doradców, S3 jest z pewnością drogą o strategicznym znaczeniu, bo połączy dwa duże ośrodki: Poznań i Wrocław. "

    Przestańcie się pytać "ekspertów", którzy się na geografii nie "znajo". Poznań z Wrocławiem może połączyć co najwyżej S5. Taka droga między tymi miastami, która nie prowadzi przez Szczecin, Gorzów czy Zieloną Górę. Taki babol w 2016 strzelić to trzeba być naprawdę wybitną jednostką...


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA