PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Są fundusze na rozwój wielkopolskich obszarów inwestycyjnych

  • Autor: PAP
  • 27 kwi 2015 09:47

Rozwojem transportu publicznego, budową dróg rowerowych i wsparciem przedsiębiorczości chcą się zająć wielkopolskie samorządy objęte Obszarem Strategicznej Interwencji (OSI). W regionie powstały cztery OSI, na które przeznaczono w sumie ok. 98 mln euro.

REKLAMA

W Wielkopolsce wyszczególniono OSI obejmujące Piłę, Leszno, Konin i Gniezno wraz z ich tzw. obszarami funkcjonalnymi - okolicznymi gminami. OSI Leszna otrzyma z unijnych funduszy 19 mln euro, Piły - 27 mln euro, Gniezna - 23,5 mln euro i Konina - 29 mln euro.

Jak powiedział PAP dyrektor departamentu polityki regionalnej wielkopolskiego urzędu marszałkowskiego Grzegorz Potrzebowski, "wielkość alokacji dla poszczególnych OSI jest taka sama, mierzona według nakładu na jednego mieszkańca". "Jest to ok. 195 euro na osobę" - dodał.

Kierownik konińskiego wydziału działalności gospodarczej i rozwoju Roman Jankowski, mówiąc o OSI zaznaczył, że projekty są na etapie negocjacji.

"Chcemy utworzyć centrum rozwoju przedsiębiorczości obejmujące park przemysłowo-technologiczny oraz stworzyć system kształcenia zgodny z potrzebami lokalnego rynku pracy. Zależy nam na ożywieniu szkolnictwa zawodowego na terenie wszystkich gmin" - wymienił.

W planach jest uregulowanie gospodarki wodno-ściekowej oraz rewitalizacja zabytków.

Konin zamierza też stworzyć zintegrowany system komunikacji publicznej powiązany z budową dróg rowerowych. "Wszystko pod kątem niskiej emisji, a nie sportu i turystyki. Chodzi o parkingi Park&Ride, stacje przesiadkowe, wypożyczalnie rowerów. Koszt projektu wstępnie szacujemy na ok. 30 mln zł" - dodał.

Z przeprowadzeniem podobnych przedsięwzięć nosi się Gniezno i Piła.

Gniezno ma w planach modernizację taboru komunikacji w mieście i okolicznych gminach oraz budowę przy dworcu kolejowym centrum przesiadkowego - koszt budowy szacowany jest na 12-14 mln zł.

Prezydent Piły Piotr Głowski powiedział PAP, że kluczowe tematy OSI w pilskim związane są z komunikacją; należą do nich: wprowadzenie wspólnego biletu, polepszenie standardu podróży, wymiana autobusów i budowa dróg. "Nie tylko związanych z komunikacją samochodową, ale i rowerową. Wiele osób porusza się w ten sposób między gminami" - stwierdził.

Głowski cieszy się z możliwości wykorzystania środków z OSI na wspólną promocję gospodarczą. Pieniądze zostaną przeznaczone również na rewitalizację budynków.

Środki z OSI na rewitalizacją planuje też wykorzystać Leszno. "Projekt obejmuje centrum miasta wraz z ratuszem i placem przed nim. Trudno w tej chwili szacować koszty. Na pewno będzie to szersza inicjatywa obejmująca rozwiązywanie problemów społecznych" - zapowiedziała Maria Marciniak z leszczyńskiego magistratu.

Lista propozycji OSI z Leszna obejmuje termomodernizację budynków, inwestycje w szkolnictwo i gospodarkę wodno-kanalizacyjną w gminach.

Gniezno wśród projektów do realizacji wymienia dodatkowo m.in. inwestycje w szkoły zawodowe i inkubator przedsiębiorczości.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA